Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
.....
Eller så gräver du och jag djupare i ditt påstående om att du _tycker_ att i Sverige är det så att _ de ekonomiska effekterna är viktigare än att pressa siffrorna_
Om du vill ta Klybans ord om att den svenska hanteringen av smittan inte bara handlar antalet smittade utan om fler saker så följer av det påståendet _inte_ att de ekonomiska effekterna är viktigare än att pressa siffrorna.
Debatten i tråden kan naturligtvis reduceras till enskilt tyckande utan att premisser och belägg för påståenden synas. Detta kallas normalt inte för debatt. Om du hellre vill påstå att verklighetens beskaffenhet ska reduceras till ett personligt tyckande så är det kanske en sofistisk eller postmodernistisk hållning du presenterar?
Det är inget påstående - det är fakta att jag tycker att Sverige är för mycket intresserad av att hålla ekonomin i gång. Finns inget att gräva i, jag tycker att de prioriterar fel. Du håller antagligen inte med.
Klyban har upprepade gånger skrivit att strategin inte bara är till för - de med virus -, utan även tar hänsyn till arbetslösheten, ekonomin etc. Det tolkar jag på mitt sätt, och du på ditt. Jag skulle föredra en strategi som enbart fokuserar på att minska antal smittofall och dödstal.
Blablabla - naturligtvis är alla inlägg någons personliga tyckande. Grunderna för detta tyckande, eller tolkningen av premisser kan och ska naturligtvis diskuteras, det är väl det som sker här. -Verklighetens beskaffenhet - är ju något som det kan råda olika tolkningar om ibland. Vad smittoskyddslagen säger eller att det inte finns landsting, det kan man knappast ifrågasätta, men även om Sveriges strategi officiellt inte är att smitta i lugn takt för att uppnå flockimmunitet tidigare, finns det ju vissa som hävdar det, pga av vissa saker. Förstår inte riktigt varför jag skriver detta, det borde vara uppenbart, men tydligen inte för dig. Kul att du definierar debatt, eftersom du tydligen inte tror att någon annan vet vad det är, i alla fall inte jag haha.
-Verklighetens beskaffenhet ska reduceras till ett personligt tyckande - ta nu inte i så du spräcker dig, fast det låter ju i och för sig som en analys av Klybans peruanska solfjäder.