Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Vill bara lägga till att jag håller helt med kommentarerna från the Pope. Heja Finland och heja ABC!
Vill bara lägga till att jag håller helt med kommentarerna från the Pope. Heja Finland och heja ABC!
Kommentaren om kunskap stämmer väl överens med Mika Salminens ord om de krav på vetenskaplighet lagen ställer på FoHM.
Som du skrev i ett tidigare inlägg - smittan under den första vågen var svår att begränsa - diskussionerna i media och det som sades på pressträffarna var att frågan om att stänga skolorna diskuterades och med allt invägt så skulle folkhälsan i stort lida mer av skolstängningar än att hålla skolverksamheten igång - detta av fler olika skäl. Ett av de primära skalen som angavs var att en stor del av vårdpersonalen skulle tas bort från vården som desperat behövde all tillgänglig personal som fanns. Det var ju till och med flygpersonal som omskolades för att tjänstgöra inom vårdområden. Att barns sociala behov med andra barn har varit en del av det so mkommunicerats. En av de parametrar som coronakommissionen också belyst i delbetänkande två var hur stort kontaktnät barn i olika åldrar har och besluten att införa distansundervisning för gymnasiskolan har varit större upptagningsområden med omfattande längre pendling med kollektivtrafik för de eleverna.
Att möjligheter till att skolan/personalen/proffessionen skulle ha eller inte ha förmåga att genomföra distansutbildning har jag inte sett anges som skäl för att hålla skolorna öppna.
Att jämföra en text om alla yrkesgruppers risk med en text om skolans olika yrkesgruppers risk och därfrån dra slutsatsen att FoHM och coronakommissionen och FoHM kommit till rakt motsatta slutsatser är väl ändå inte att sammanställa material och dra en giltigt slutsats från dessa material. Det är ju två helt olika material och två helt olika slutsatser, de kan utan problem existera samtidgt utan att vara rakt motsatta. Den fakta jag bemöter din slutsats med är fakta om hur material som handlar om två skilda saker inte har slutsatser som står rakt mot varandra.
De två citat du anäder för att udnerbygga påståendet att CK och FoHM drar motsatta slutsatser komer från två olika material som behandlar olika frågor.
CKs material handlar om olika yrkersgrupper _inom samhället_ och FoHMs material handlar om olika yrkersgrupper _inom skolan_ vilket tydligtframgår av materialet och den grafik som presenteras i FoHMs material.
Absurt uttalande (och likaledes absurd tolkning av smittskyddslagen) av FHMs nya GD rörande kommissionens kritik gällande den uteblivna breda testningen. Inte klokt!
Jaha. Snarare någon som äntligen säger det lite klarare:
"Att testningen inte kom igång snabbare beror på att det inte fanns kapacitet, enligt henne."
www.gp.se/nyheter/sverige/folkh%C3%A4lsomyndigheten-om-coronakommissionens-kritik-har-sett-till-hela-h%C3%A4lsan-1.58654241
Vill du nu ta upp annat material än det du först använde som grund för ditt påstående om att två slutsatser om olika saker är motstående?
Vill du samtidgt avfärda det material du först använde?
Jag säger att det material du hänvisade till utpsrungligen för ditt påstående om att CK och FoHm drog motstående slutsatser inet stämmer och inte sanningsenligt kan påstås utifrån det material du hänvisade till - då materialen handlade om två olika saker.
Jaså, ett nytt påstående nu?
Har _du_ några citat som stödjer ditt påstående?
Annars är det jag som berömmer dig för alla fina länkar, du behöver inte returnera komplimangen.
Precis. Jag menar, jag antar att man gjorde så snabbt man kunde. Eventuellt blev det lite krångel, tyvärr så är svenska myndigheter inte alltid super snabba/effektiva, men generellt tror jag inte att man har sölat mycket. Att det inte fanns mycket kapacitet för testning i början, det är väl säkert.
Svårt och testa när inga prover finns och knappt för den medicinska nyttan.
Men det fixade man sen.