klyban skrev 2020-09-02 06:47:37 följande:
Är du nationalist?
Undrar då detta verkar vara det nya invektivet som vi får här.
Personligen är jag inte, men om nationalist betyder att man någon gång per år tänker i Svenska termer.(Och här kommer jag få semantik tillbaka, och berätta för mig att jag pratat om den Svenska strategin och göra likhetstecken på nationalism, men man är van med sånt och åker in i ena örat och ut i andra i samma tusendel)
Vet faktiskt inte vad jag ska vara medveten om, dock finner jag det lustigt att de så ofta söker sig ifrån ämnena och när fram till person och tror det är ett argument för sak.
FuckGoggleAskMe skrev 2020-09-01 23:51:28 följande:
Utesluta någon från diskussionen? Klyban du är inte någon moderator och kan inte säga detta.
Jag pratat ämnesmässigt och att man utesluter sig ifrån en diskussion med det beteendet.
Och nu vet du det, och aldrig mer behöver upprepas.
Nej, men Påven Johannas benämning coronanationalister såger inte mycket om dem hon kallar coronanationalister men ger förmodligen en ledtråd till hennes sätt att resonera.
I andra mer politiska trådar än den här så finns det inget som upprör en del av Familjelivs aktivister som när någon postar en länk till en artikel som är positiv för sverigebilden, i synnerhet om det handlar om att Sverige har ett mycket gott anseende bland andra länders befolkningar.
i den bemärkelsen är jag "nationalist". Jag gillar Sverige, jag blev glad när Frida karlsson slog Therese Johaug i Holmenkollen i pandemins början - men nationalist enligt ordets egentliga betydelse är jag inte, inte ens coronanationalist.
Men jag tycker benämningen är rätt fyndig, åtminstone sett till att kritikerklustret annars brukar vara betydligt mindre subtila i ansträngningen att hålla andra åsikter än klustrets på så långt avstånd som möjligt.