• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • Anonym (sant)

Verkar vara allmänt förekommande, ser jag när jag googlar. Sjukt.

• KillBill
    Dr Nail skrev 2020-06-23 12:56:36 följande:

Under tiden: förtroendet för FHM är lägre än någonsin. Det har blivit allt svårare att bortförklara våra fullständigt katastrofala siffror.

Jaså, vad hade Folkhälsomyndigheten för förtroende i fjol?  

Förtroendet för Folkhälsomyndigheten är fortfarande högt. När det gäller förtroendet för Anders Tegnell så är det mycket högt.  I Övrigt anser 80 % av folket anser att oppositionen (M, KD, SD och V) gjort ett dåligt arbete. Jag tror exmpelvis inte att Jimmie Åkessons Turkietsemester i början av pandemin imponerade på folket. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2020-06-23 14:14:36 följande:

Förtroendet för Folkhälsomyndigheten är fortfarande högt. När det gäller förtroendet för Anders Tegnell så är det mycket högt.  I Övrigt anser 80 % av folket anser att oppositionen (M, KD, SD och V) gjort ett dåligt arbete. Jag tror exmpelvis inte att Jimmie Åkessons Turkietsemester i början av pandemin imponerade på folket. 

Källa till diagramen: https://www.dn.se/nyheter/sverige/fallande-fortroende-for-tegnell-och-lofven/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Giggi)

Vilket förtroende för FHM och regeringen har de äldre, äldreboenden och övriga riskgrupper? Och de som tex jobbar inom yrken där man dagligen träffar mycket folk, tex bussförare, förskolepersonal mm.

Och de som varit/är sjuka men inte får hjälp, utan ska stanna hemma fast uppenbara besvär som borde innebära sjukhushjälp.

Det är nog inte så stort förtroende för de styrande i de grupperna.

• FDFMGA

Under tiden: förtroendet för FHM är lägre än någonsin. Det har blivit allt svårare att bortförklara våra fullständigt katastrofala siffror.

Dr Nail menar kanske att förtroendet för FHM bland dem som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin och gett uttryck för den kritiken här i tråden är lägre än någonsin.

Intressant att endast 20 procent av svenska folket har förtroende för oppositionens sätt att hantera pandemin. Och då antar jag att det handlar om hur de har agerat i år, inte om att en rad borgerliga beslut på regerings, landstings och kommunal nivå har krattat manegen för coronavirusets spridning i Sverige i allmänhet och bland svaga grupper i synnerhet.

Men om sanningen ska fram så har S inte varit särskilt mycket bättre, under många år spelade såväl S som de borgerliga partierna i smittskyddsförberedelsernas gärdsgårdsserie.
  • Dr Nail

Sen början av krisen, ursäkta.
  • klyban
    Dr Nail skrev 2020-06-23 12:54:21 följande:
    Stort intresse för Sveriges strategi i omvärlden:

www.nytimes.com/2020/06/22/world/europe/swede...#click=t.co/cK5zpyfSmh
    He added that while Sweden was not striving for so-called herd immunity, the higher level of immunity “is contributing to lower numbers of patients needing hospitalization, as well as fewer deaths per day.”
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Dr Nail
    Anonym (man) skrev 2020-06-23 13:13:17 följande:

Japp, men det kommer de fortsätta med så länge de kan för vad är alternativet?

Sätta in hårdare restriktioner för att få kontroll på spridningen? Men vänta nu är inte det vad resten av världen gjorde och som vi påstod var helt fel och vårt sätt mycket bättre? Det skulle innebära att man får krypa till korset och erkänna att man valde fel och att det kostat samhället en jävla massa döda helt i onödan... när den vallen spricker kommer ju sktfloden bara forsa med gud vet vilja konsekvenser och det vill ju ingen makthavare utsätta sig för. Då är det ju bättre att spela dum och spela vidare på sin roll i parodin, vem vet man kanske kommer undan någorlunda hel.

Betydligt mer energi spenderas på att försvara sina ursprungliga val än på att anpassa taktiken efter verkligheten, ja. En djupt elitistisk organisation.
  • klyban

Det är för du inte har ett intresse för frågan och förstå den.

Hur lågt då, du glömde det.

• klyban

Omfattande smittspårning i Gällivare, då jag har för mig en del försökte med desinformation innan om det inte var så för ett par dagar sedan.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin