Anonym (Proctor) skrev 2021-01-16 11:23:05 följande:
Jag har konstaterat att Britton haft mer rätt än Tegnell. Detta är på sitt sätt imponerande då Britton saknar kunskap i epidemiologi. Eller så visar det bara vilken sopa Tegnell är.
Av nån anledning anser du att jag p.g.a Tegnells misslyckanden skulle vara skyldig dig en "ny" matematik. Något mer befängt har jag sällan läst.
Det Tom Britton gör är att beskriva verkligheten med en synnerligen enkel formel. Han erkänner också detta rakt av. Så ingen skugga över honom. Jag har inte tillgång till det data som krävs för att skapa en korrekt formel. Men jag tror att med hjälp av AI och data från hela världen så skulle man kunna hitta svaret på vilka åtgärder som kan vara effektiva. Jag har faktiskt erbjudit KI expertis inom detta område, då de efterfrågat detta.
Det är regeringen som regerar landet. Det är jag och Löfvén överens om.
Region Stockholm sköter sig bra. Det är resten av landet som katastrofar sig.
Jag väntar fortfarande, och inser igen du inte klarar av att leverera.
Dock duktig att prata om annat som inte har med matten och göra och ur fel den varit.
Jaså, sköter sig Stockholm bra?
Är det därför Stockholm står för ~33% av alla döda i Sverige och med endast 10% av befolkningen?
Och ja, andra delar av landet är inne i en annan fas än Stockholm nu.
Och nej, vi har inget ministerstyre över kommun, landsting och region, och detta har vi vetat sedan tidigt 70-tal.
Rätt udda man påstår nått som du redan vet är 100% fel.
FDFMGA skrev 2021-01-16 10:21:41 följande:
Märkligt hur fokuserade på flockimmunitet ni anonymer är. En förklaring till detta kan ju vara att deltagandet i NM i coronabekämpning innebär att man liksom får ett navelskådarperspektiv på pandemin.
Glöm drömmen om flockimmunitet genom smittspridning - höjer man blicken och ser till länder som drabbats hårdare än Sverige så verkar det som flockimmunitet är och förblir en chimär.
Det lustiga var att matten trodde flockimmunitet redan startade vid ~40%.
Jag har faktiskt inte en susning vad de vill säga om flockimmunitet, och fast de upprepat det felet tusentals gånger.
Och vad de vill ha sagt med nått som inte ens existerat mer än i en förutsättningslös diskussion, är talande vilken nivå de är på och det är inte saklighet den saken är 100% klar.
Och varför vill man inte vara saklig och på nått så enkelt som vår strategi(Som upprepats hundratals gånger på detta), det är väldigt konstigt och udda.
Jag tror de är helt ointresserade av att diskutera COVID-19, och just för inget tyder på detta i diskussionen.
Men varför man vill förstöra diskussionen om COVID-19, kommer vara en gåta som aldrig någonsin kommer bli löst.
Vi har ju ställt frågan många gånger, och svaret är nej, vilket bara gör det än mer konstigt, om nu inte svaret är felaktigt då såklart.