Padirac skrev 2021-12-20 23:01:53 följande:
Ja, men ta det med den skribenten som anförde dessa förhållanden som ett belägg för någonting. Vad som skulle visas med detta kan bli intressant att undersöka
Vad som sades från FoHMs håll var att barn inte var drivande i smittspridningen under de förhållanden som rådde vid tillfället och diskussionerna handlade om vilka konsekvenser det skulle få för vården av gamla och sjuka och samhället i övrigt om barn skulle hållas hemma på samma villkor som vuxna. Vid tiden för dessa diskussioner hade Sverige redan en omfattande samhällsspridning och en överbelastad vård.
Som Mika Salminen sa - vilket du länkade till: Finland hade ett par veckor extra på sig jämfört med Sverige och slapp då undan den stora smittspridningen. Om Salminen hade fel eller inte enligt din uppfattning vet jag inte. Men Finland var och är på många sätt bättre rustade för den kris som sars-cov2-viruset bringade hela världen.
Tegnell sa "barn
smittar väldigt sällan andra personer". Och jag skrev det som svar till den som sa att "barn har alltid smittat, påstå annat är desinformation." Jag anser inte det är desinformation att säga vad jag sa, eftersom t o m Tegnell sa vad han sa 2020.