Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
I så fall är jag bara en del av en annans dröm - eller kanske en mardröm.
Alla vet att den urspungliga strategin var att låta den smittas i "lagom takt" för att uppnå flockimmunitet utan att överbelasta sjukvården. Det vet alla.
IVO riktar kritik mot äldrevården i Göteborg, svårt sjuka lämnades att dö ensamma, personal b rast i basala hygienrutiner, med mera, med mera.
Precis som för äldreomsorgen i Stockholm är det kristna rikspartiet KD ansvarigt parti
Så alltmedan Ebba vill köpa hus av personer med nedsatt kognitiv förmåga eller springer runt på Stureplans vinbarer så ser partiet på lokal nivå till att de gamla inte får den vård eller den värdiga död de har rätt till.
www.dn.se/sverige/ivo-rapport-covidsjuka-avled-ensamma-pa-sina-rum-pa-aldreboenden-i-goteborg/
Jag måste säga att jag är förvånad över inreseförbudet och kravet på negativt covid-19-test. Budskapet från FHM har ju hela tiden varit att det är inte de som reser hit som tar med sig smittan utan boende i landet som reser ut och tar med sig smittan hem. De har också - ändå sedan mutationernas upptäckt - sagt att det finns inga bevis för att de vare sig smittar mer eller är dödligare eller att de skulle vara mindre känsliga för de vacciner som tagits fram.
Som vanligt oerhört motsägelsefullt alltsammans. Nu missade jag visserligen presskonferensen igår så det är ju möjligt att Byfors (var det väl) förklarade hela saken.
Jag som trodde KD var kristna och brydde sig om sin nästa.
Inser idag allt de kristna lärde ut en i scouter och andra ställe man träffa på dom, var ett enda hyckleri och med hur det ter sig idag med kristna i politiken och deras empati för sin nästa.
Och därför jag skrev antikrist innan, en gång, sen kom pave och ansåg det behövdes lyftas igen.
Och blir mer och mer aktuellt tråkigt nog.
De förklarade det på PK och varför.
Mycket intressant att du inte tog med detta, undra varför.
Tycker KD förekommer i dess diskussioner för ofta och även före COVID-19.
Rätt sorgligt nu när m,an tänker på det, och att Japaner var här och kolla på vår äldrevård som det vore ett bra exempel på hur det skulle skötas.
De var här upprepade gånger, och så här efteråt så funderar man på vad de egentligen kom fram till.(Nått jag troligen aldrig kommer få svar på, men ska testa en översättare och se om h*n vet nått om hur de resonerade och om jag träffar personen.)