• FDFMGA

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

misil skrev 2021-01-29 00:09:12 följande:
    Nej jag fick inget svar på min fråga ställer därför den igen.
    Hur stor måste skillnaden bli i antal döda mellan Sverige och våra nordiska grannländer för att du ska medge att Sverige misslyckat i sin pandemihantering,jag är genuint intresserad om du har en gräns eller om det är gränslöst.
    För att komplettera.
    Varför avviker Sverige kraftigt i norden när det gäller antal döda enligt dig.
    Varför vill du och andra inte jämföra oss med andra nordiska länder enligt dig.
    Finns det en gräns för hur stora skillnader det kan bli mellan Sverige och våra nordiska grannländer i antal döda i pandemin för att man ska kalla det ett misslyckande enligt dig.
    Visst fick du ett svar.

Du kan få ungefär samma svar en gång till. Jag har inte navelskådning som hobby, däremot är jag intresserad av komplexiteten med covid-19 och dess spridning och därför jämför jag med EU/UK.

Jag är förstås medveten att det inte finns mycket som gör svenska nationalister så upprörda som information om att Sverige inte är inkarnationen på jorden av en katastrofzon - men jag ser ingen anledning till att dalta med det nationalistiska klientelet - det får andra pyssla med.
  • FDFMGA
    Anonym (realist) skrev 2021-01-29 07:42:15 följande:
    Det finns ingen sån gräns för honom. Han har en sverigeflagga som avatar och idiotförklarar alla som kritiserar "regimen". Du måste förstå vad det är för sorts människa det handlar om.

Han anklagar samtidigt alla andra för att vara nationalister. Lite som homosexuella gjorde förut när det inte var accepterat. Överkompenserade med extrem homofobi så att ingen skulle misstänka dom själva.
    Hmm, du verkar lite affekterad.

Ett tips. starta en Facebookgrupp typ "Stå upp för att det ska vara förbjudet att jämföra Sverige med EU//UK.

Mm, flaggan brukar reta gallfeber på forumets nationalister, en av dem menade att flaggan till 125 procent tillhör SD.

Tja, du vet - matematik har ju ofta satts på undantag bland klientelet, en annan (eller samma, de flesta skriver ju som anonym) hade räknat ut att det sverigevänliga partiet skulle få 150 procent av rösterna.

• FDFMGA
    Anonym (realist) skrev 2021-01-29 07:34:13 följande:
    Dom jobbar troligtvis på FHM och har i uppgift att släta över misslyckandet. Tegnell har redan fastnat med fingren i syltburken när han hämtat information ifrån suspekta konspiratoriskt lagda youtubers. Det är sånt han bygger sin strategi på.

Letar han runt på nätet efter såna kontroversiella källor för att få stöd så har han nog hittat hit också.
    Alltid lika roande att ta del av din forskningSkrattande
  • FDFMGA
    Anonym (Hola) skrev 2021-01-29 09:28:31 följande:
    Jag tänkte regeringen därför att skademinimeringsstilen är i linje med hur tidigare frågor hanterats av nämnda etablissemang.

Sen kan man såklart diskutera hur hårt socialdemokratin sitter i ryggmärgen på myndighetsanställda.
    Alltid lika stimulerande med anonymernas forskning.

Så den ena anonymens forskningsresultat indikerar att de som inte deltar i NM i naveltrång tillhör regeringen medan den andra anynomens resultat pekar på FHM.

Allteftersom har ju anonymerna flockats till den här tråden - det finns goda förutsättningar för att tråden ska utvecklas till ett anonymt forskningskluster av rangTomte
  • FDFMGA
    misil skrev 2021-01-29 10:10:21 följande:
    Så att jämföra Sverige med våra nordiska grannländer när det gäller pandemin är navelskådning,gäller detta inom andra områden också dvs att jämföra Sverige med våra nordiska grannländer är alltid navelskådning?
    Inte nödvändigtvis, det finns ju personer som förmår att höja blicken när det är påkallat.
  • FDFMGA
    Anonym (Hola) skrev 2021-01-29 10:13:32 följande:
    Du kanske inte ska vara så dömande mot anonymiteten vissa av oss utnyttjar.

Det sociala stigma det innebär att vara kritisk mot etablissemanget i Sverige är en utfrysning man inte önskar någon. Jag förstår att du kan ha svårt att sätta dig in i det eftersom du befinner dig på rätt sida stängslet.
    Aha, så du menar att ett fast nick skulle innebära att du får trådens regeringsagenter efter dig.

Nåja, du är inte den som befarar det värsta, finns en tråd där en så kallad oppositionell hade forskat fram att det planeras koncentrationsläger för sådana som hen.

Ett tips i all välmening. Det är kanske inte det bästa sättet att odla sin märkvärdighet att tro att regeringen eller FHM skulle bry sig om vad som skrivs här.

Det finns säkert mycket mer effektiva sätt att putsa på det egna egotSkrattande
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2021-01-29 10:58:50 följande:

Undrar om statsministern tar ansvar för att hans agerande allvarligt fått förtroendet för hans regering och för honom själv att dala?

"Till bilden hör att Stefan Löfven, trots regeringens uppmaningar om att undvika trängsel i julhandeln, besökte affärer i Stockholms city flera gånger under december, något som fick stor uppmärksamhet i medierna. 

Nicklas Källebring är opinionsanalytiker på Ipsos.

Stefan Löfven är den främsta företrädaren för regeringens hantering av coronakrisen och vi vet att förtroendet brukar påverkas negativt när politiker inte lever som de lär, säger han." DN. 

Snällt av dem att inte påpeka att statsministern inte nöjde sig med att tala om för medborgarna att de skulle undvika trängsel utan att de helt skulle avstå från att besöka butiker utom de allra mest nödvändiga som apotek och matbutiker. 

Lite väl snällt - han bröt ju inte mot FHM:s rekommendationer utan bara mot sina egna.
  • FDFMGA

Tja, innan den här tråden startades så hade Påven Johanna och jag en diskussion kring huruvida det borde vara tillåtet med anonymitet i trådar som rör samhällsdiskussioner.

Den här tråden har inneburit att jag blivit än mer övertygad  om att den möjligheten borde begränsas till trådar som rör personliga angelägenheter.

• FDFMGA
    Anonym (Ella.) skrev 2021-01-30 21:21:12 följande:
    Jag håller med.
    Då slutar du lämpligen att skriva som anonym i den här tråden.
  • FDFMGA
    Anonym (Proctor) skrev 2021-01-30 21:50:00 följande:
    Det där var väl inte ett så trevligt inlägg?
    Nej, men inte desto mindre var det mycket återhållsamt eftersom anonym påstod att jag önskar att människor ska dö.

Alltså, vinbaren är bara en harmlös om en löjeväckande metafor för kritik mot  Sveriges smittskyddsstrateg, en vinbar som mot bakgrund av restriktionerna och folks omdöme är ganska glest befolkad av andra än anonymer. Det finns ingen anledning att bry sig särskilt om pubertalt koketteri - men däremot finns det en gräns för allt:

Om någon påstår att jag önskar livet ut människor så är den gränsen passerad, ett sådant påstående kan aldrig ursäktas. Visst, det kan ses som en omvänd projicering, men inte ens då är det en ursäkt.

Covid-19 är en sjukdom som kan innebära en plågsam död, en sjukdom som oftast drabbar gamla och svaga människor. Fick jag önska något så tog pandemin slut nu, utan fler dödsfall i Sverige eller i resten av världen. Men så kommer det tyvärr inte att bli.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin