Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Enligt mig med betoning på enligt mig så brukar auktoritära ägna sig åt att inte bemöta kritik utan ägnar sig åt att bemöta s.k halmgubbar dvs det man påklistrar andra att ha för åsikter dessa inte har t,ex om man är kritisk till den svenska pandemin hanteringen så måste man vara pro Polen och att fria val inte skett i Sverige.Det här är självklart absurt för mig,men verkar inte vara absurt för dig,vilket enligt mig säger en del.
Tegnell för FHM tycktes inte allför imponerad av vare sig Kim Sneppen eller Danmarks strategi. Sneppen å sin sida tyckte det var övermodigt av Sverige att hålla butiker, restauranger och gym öppna, särskilt nu med tanke på den brittiska virusvarianten.
Tegnell för FHM tycktes inte allför imponerad av vare sig Kim Sneppen eller Danmarks strategi. Sneppen å sin sida tyckte det var övermodigt av Sverige att hålla butiker, restauranger och gym öppna, särskilt nu med tanke på den brittiska virusvarianten.
Antalet smittade stiger, mutationerna ökar, men åk gärna till fjällen och trängs. Kanske ta en tur till alperna, om man hittar ett öppet ställe och har med sig negativt testresultat. Det funkade ju inte i fjol på sportlovet, men kanske går det bra i år, så här några tusen dödsfall senare, när mutationerna florerar.
Folkhälsomyndigheten har gett grönt ljus för fjällresor och andra sportlovsresor ? om det sker smittsäkert.
Men flera regionala smittskyddsläkare uppmanar nu invånarna att hålla sig hemma de närmsta veckorna.
? Risken med resor är att man plockar upp nya virusvarianter som kan vara mer smittsamma, säger Kalmars smittskyddsläkare Lisa Labbé Sandelin.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/regionernas-larm-efter-fhms-rad-om-sportlovet/