Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Du menar till skillnad från de andra trådarna? Där de riktiga forskarna och medicinarna huserar?
Som sagt...
Jag tycker att det är rimligt att i en tråd, 1, kunna diskutera det jag ville diskutera ur det perspektiv jag önskade ha. Konspirationsteoretikernas och de vanliga andra dårfinkarnas inlägg kan man ju anmäla.
Men men, du och Andrea och de andra får väl ta över den här tråden också.
Nä, lockdown strategin fungerar ju inte i längden. Problemet finns ju kvar så fort människor börjar röra sig ute igen. Man skjuter bara smittan framför sig. Men visst för kortare perioder går det ju.
Förövrigt, lustigt att så många professionella forskare och medicinare finns i denna tråd :)
Ja, det tycker jag också. Men anledningen till att jag startade tråden var just att det inte gick att alls framföra kritik i redan existerande trådar. Det fanns inte ett klimat som tillät det och det finns det fortfarande inte. Spelar ingen roll hur nyanserat kritiken än uttrycks.
Ja exakt..och
Mer tid att lära sig om viruset
Mer tid att hitta mediciner eller andra åtgärder vid allvarligare fall
Mer tid till att finna mediciner och vacciner.
Ett exempel som de tex inte visste i början var att lungornas kapacitet ökade när patienter i respirator lades på mage. När de första gick bort i sjukdomen fanns inte den kunskapen, som kanske förhindrat en del av de onödiga dödsfallen. Det upptäcks ständigt nya saker om viruset, och i det avseendet är en fördröjning positivt.
Det är bättre att fördröja smittan eftersom man då har mer tid att förbereda sjukvården.