Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Karantän vid inresa hade varit en annan bra ide.
Jo jag förstår hur du menar tror jag, men viruset kommer inte sluta finnas. Människor får ju även lov att gå ut i länder med väldigt strikta restriktioner till typ apotek och handla det innebär ju ändå att viruset kan spridas omkring (man kan ju vara smittad med milda symtom alt. vara smittbärare) och när nu alla människor ska ut igen som inte träffat på viruset så finns det ju ändå i omlopp i dessa länder. Stor boom skrev jag. Måste inte bli extrem.
Men detta nya coronavirus är ju här och det får vi leva med. I vågor tills det blir normaliserat och de flesta har viss immunitet och det finns förhoppningsvis fungerande vaccin. Det kommer ta tid. År.
Visst, men hur skulle man ha hittat dessa personer? Alla kanske inte flög direkt från Norra Italien. Några kan ha åkt bil.
Största problemet är väl att Sverige fortfarande håller på och mesar med "rekommendationer". Inför lagar och konsekvenser om de inte följs, då kanske folk börjar sköta sig. Eller ännu bättre, stäng alla restauranger, cafeer, museer och klädaffärer så det inte går att tränga ihop sig. Var finns det konsekventa handlandet hos de som styr?
Jag bor i UK och vi har haft lockdown i nästan 6 veckor. Du förstår väl att det är färre sjuka just nu i UK än det hade varit om man hade fått röra sig fritt? Om man skulle ta bort lockdown nu skulle det alltså ändå vara färre sjuka pga det även om det blev en ny ökning för att man tar bort lockdown.