Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Jag håller med dig. Min kommentar var mest ställd till Anonym (H), som inte verkar tro riktigt på att man blir immun. Kan man inte bli immun blir ett vaccin oerhört svårt att framställa, men som sagt, själv tror jag på immunitet (en period) och på vaccin.
Åååh äntligen en tråd där den svenska strategin diskuteras på ett sakligt och objektivt sätt..... tack TS
Nej, än så länge har det gått för kort tid för att man skall kunna ha bevis varken för det ena eller det andra.
Det jag inte förstår är din hållning i frågan. Du verkar luta mot att man inte blir immun, vilket också innebär att vaccin inte gör nytta. Du verkar också tycka det är en bra idé att stänga ner samhället så mycket som möjligt. Hur går det ihop? Finns inget skydd mot sjukdomen i framtiden kommer vi få leva med att den går runt, runt. Då måste vi öppna samhället.
Jag väljer att tro på sådant som det finns vetenskapliga belägg för, inte gissningar.
Som sagt, det finns inga bevis på att man blir immun av att ha haft Corona.
www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/varningen-antikroppar-behover-inte-betyda-immunitet-mot-corona/
www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/who-upprepar-finns-inga-bevis-for-immunitet/