• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • Anonym (A.)
    Anonym (man) skrev 2020-04-27 14:36:04 följande:

Fast är det inte rätt naivt att tro att alla kommer hålla rekommendationer om det inte finns någon faktiskt konsekvens av att skita i den?

Hade vi varit så utomordentligt ordningsamma så hade det aldrig behövs lagar, poliser, böter eller fängelse för det räcker väl med att bara uppmana folk, eller?

Ok.
  • Pope Joan II

Måste säga att jag har svårt att se vad de dagliga presskonferenserna gör för nytta. Återkom när det finns något att berätta eller fördjupa sig i. Skulle uthålligheten plötsligt bli större, informera om det då. Skulle någon annan förändring inträda - informera om det då. Det som nu görs är bara löjligt, tycker jag. 

• Anonym (.)
    Pope Joan II skrev 2020-04-28 08:11:21 följande:
    Måste säga att jag har svårt att se vad de dagliga presskonferenserna gör för nytta. Återkom när det finns något att berätta eller fördjupa sig i. Skulle uthålligheten plötsligt bli större, informera om det då. Skulle någon annan förändring inträda - informera om det då. Det som nu görs är bara löjligt, tycker jag. 
    Jag har faktiskt inte tittat på länge, men ja, det verkar fullkomligt meninslöst. Hade varit bättre med en uppdatering i veckan så folk inte hinner tröttna. Detta blir långdraget. Självklart ny info däremellan.
  • Anonym (man)

Ja, speciellt när alla eventuella frågor kring någon förändring bara besvarar med intetsägande flum och repetitioner om att tvätta händerna och följa riktlinjerna.

Har FHM svarat på en enda ifrågasättande eller kritik med ett rakt och koncist svar?
  • Anonym (någon)
    Anonym (Attanpattan) skrev 2020-04-27 13:25:14 följande:
    Det finns inte heller några bevis för att solen går upp imorgon.
    Finns det några bevis på att de där artiklarna inte består av politisk skrämselpropaganda?
  • TwoThousands
    Anonym (någon) skrev 2020-04-28 16:16:10 följande:
    Finns det några bevis på att de där artiklarna inte består av politisk skrämselpropaganda?
    Eftersom en offentlig lögn täcker virusets riktiga härkomst så skulle inte bli förvånad över om det är just det.
  • Anonym (sant)

De kunde ju lägga lite längre tid på frågor istället, och journaisterna kunde lägga lite mer krut på följdfrågor och att verkligen ställa de svåra frågorna, något de inte verkar våga. 

Nästan varje dag avslutas pressträffen med att Tegnell har bråttom också, eller någon annan har bråttom så vi måste tyvärr avsluta. 

Hade varit mer värdefullt om de hade en timmas frågestund, men det behovet känner jag nog för att de inte talar ur skägget.
  • Anonym (sant)
    Anonym (.) skrev 2020-04-28 08:34:21 följande:
    Jag har faktiskt inte tittat på länge, men ja, det verkar fullkomligt meninslöst. Hade varit bättre med en uppdatering i veckan så folk inte hinner tröttna. Detta blir långdraget. Självklart ny info däremellan.
    Det är för att de liksom inte berättar något om det som verkligen är väsentligt. Mycket av det de rapporterar är saker de kan ta internt.
  • Anonym (sant)
    Anonym (man) skrev 2020-04-28 15:43:02 följande:
    Ja, speciellt när alla eventuella frågor kring någon förändring bara besvarar med intetsägande flum och repetitioner om att tvätta händerna och följa riktlinjerna.

Har FHM svarat på en enda ifrågasättande eller kritik med ett rakt och koncist svar?
    Nej, då blir det irritation och något korthugget svar, eller ett ologiskt svar. Det är nästan samma känsla som vid en politisk skandal, ingen svarar, alla bara slingrar sig. Tycker jag.
  • Anonym (någon)
    Anonym (sant) skrev 2020-04-28 17:46:56 följande:
    Nej, då blir det irritation och något korthugget svar, eller ett ologiskt svar. Det är nästan samma känsla som vid en politisk skandal, ingen svarar, alla bara slingrar sig. Tycker jag.
    Troligen därför att de vet att hela corona historien stinker!
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin