FuckGoggleAskMe skrev 2021-01-11 20:45:43 följande:
Oj hjälp, det kunde man kanske ha anat ... på rak arm kommer jag på 5 personer inom släkt- och vänskapskretsen som har likvärdig utbildning som Tegnell, varav minst 2 har liknande praktisk erfarenhet (ja, inte anställda av regeringen då).
Varför värderas kunskap och utbildning så lågt i Sverige? Absolut inget ont om svetsare, jag känner en väldigt smart och trevlig svetsare, men han har inga ambitioner om att styra Sverige och dessutom vet han hur man handlar på internet.
Läste i dag att det är bara 4 länder i EU som inte använder en Corona app, och bland dem Sverige förstås.
Om det kränker integriteten om appen analyserar med bluetooth om man varit nära någon smittad, och skickar meddelande om att man borde testa sig, och ingen annan får denna data, ja, då borde man också ta på allvar de som tror att myndigheterna avlyssnar folk via TV apparaterna.
Har du inte hört från säker källa att just svetsare hör till eliten . det är svetsarna som suger ut svenska folkets all vilja till självständigt tänkande och all deras initiatvförmåga - för att inte tala om alla pengar svetsarna slösar bort på genus och vänsterliberala radiokanaler...
just svetsare besitter en kunskap som gör dem till samhällets eliter och största makthavare. Det är svetsarna som vill införa diktatur i demokraturen
Svetsare vill att Sverige ska bli kommunistiskt med nepotism istället för att en self made man ska kunna bli president, aldrig i Sverige kommer svetsarna att tillåta 'the american dream' att bli verklighet.
Att en svetsare skulle kunna bli statsminister kan du glömma i det Sverige som levt under sosseriets slaveri i 100 år, det är eliten som suger ut folket här..
Ja, jag undrar också varför kunskap och kompetens värderas så lågt i Sverige idag