BF Januari 2021
En tråd för oss som väntar barn i januari!
Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!
Enligt NC-appen har jag BF 5/1
En tråd för oss som väntar barn i januari!
Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!
Enligt NC-appen har jag BF 5/1
Men oj så tråkigt att höra beklagar!! Vet hur de är, gick själv igenom ett som upptäcktes v 19. Hoppas allt går så bra de nu kan i er situation, kan vara mkt tufft men livet går vidare trots allt och sorg och smärta lindras..
Ja jag vet...har haft missfall, MA med komplikationer och ett X med operation innan...så är lite luttrad. :/
Vet ju vad som kan hända när man ger sig in i karusellen...men ändå jobbigt när det händer. Men tycker än så länge det känns bättre denna gång än tidigare. Har våra barn att trösta hos. Bästa medicinen <3
Jag fick veta när jag nu lämnat urinodling (har själv krävt att göra extra urinodlingar samt odla för gbs) att jag är bärare av gbs, har just nu inga bakterier i urinen eller urinvägssymtom, och hade en låg grad av gbs enligt barnmorskan, men blir riktigt orolig över vad jag har att vänta, har ju läst en del och verkar ju kunna gå bra för.många men finns ju även ökad risk för missfall, förtidig födsel osv, så nu går jag och oroar mig massor, någon av er andra som kollat gbs och har/har haft det?? Man kan alltså ge utslag. På det vid en provtagning men längre fram kan de försvinna men har man en gång visat att man har det räknas man som bärare och får i och med det antibiotika vid förlossningen, ni kanske har koll på detta? Men har förstått de som att alla inte vet då man inte på rutin kontrollerar detta hos alla gravida
Okej ja då har du (tyvärr) erfarenhet av det iallafall, men skönt att du kan hantera det så pass bra nu då, och som du säger dom barn man redan har är ju en stor räddning när man går igenom sånt där, sen får man ju tänka att ens tid kommer, de barn man i slutändan kommer få hade man inte fått om man inte behövt gå igenom jobbiga händelser innan tyvärr, sorgligt men sant.
Här blev det MA...känt det på mig sista 1,5 veckan...minskade symtom och sen små skvättblödningar över helgen.
Så fått tabletter nu att starta igång med...
Här blev det MA...känt det på mig sista 1,5 veckan...minskade symtom och sen små skvättblödningar över helgen.
Jag fick veta när jag nu lämnat urinodling (har själv krävt att göra extra urinodlingar samt odla för gbs) att jag är bärare av gbs, har just nu inga bakterier i urinen eller urinvägssymtom, och hade en låg grad av gbs enligt barnmorskan, men blir riktigt orolig över vad jag har att vänta, har ju läst en del och verkar ju kunna gå bra för.många men finns ju även ökad risk för missfall, förtidig födsel osv, så nu går jag och oroar mig massor, någon av er andra som kollat gbs och har/har haft det?? Man kan alltså ge utslag. På det vid en provtagning men längre fram kan de försvinna men har man en gång visat att man har det räknas man som bärare och får i och med det antibiotika vid förlossningen, ni kanske har koll på detta? Men har förstått de som att alla inte vet då man inte på rutin kontrollerar detta hos alla gravida
Ja jag är bärare. Upptäcktes vid andra graviditeten, kollade igen under tredje. Fick antibiotika vid fl, som nätt o jämt hann verka (föder så snabbt), sen fick vi stanna lite längre på BB för de håller extra koll på babyn. Fråga barnmorskan alla dina frågor, skriv upp alltid när du får en ny fråga, för hon borde veta. Jag har frågat massor just om gbs av mina tidigare bm. Ska t bm nästa vecka så måste fråga henne då om rutinerna igen (dvs påminna om provtagning med andra ord).
Beklagar verkligen! :(
Hur mår ni? Hoppas ni kan stötta varandra under den jobbiga tiden, och till slut försöka igen.