• Lucia N

BF Januari 2021

En tråd för oss som väntar barn i januari!

Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

Enligt NC-appen har jag BF 5/1

• Svar på tråden BF Januari 2021
  • Cykelstöld
    Nykär15 skrev 2020-07-02 06:02:24 följande:
    Tack <3

Mår ok, tror det mesta kom ut i förrgår, ska kollas idag så inget är kvar och får isf hjälp med skrapning direkt vilket är skönt...så det inte blir långdraget.

Känner hopp om framtiden och hoppas vi kan försöka snart igen. Vet att det kommer gå i vågar nu, men känner mig mycket bättre denna gången mot sist...men det är för vi fick vår lilla älskling emellan så känner inte samma panik, han är min bästa medicin just nu!
    Du blev väl gravid ganska snabbt nu när ni väl började försöka? Det bådar ju gott för framöver, hoppas verkligen att ni har turen med er nästa gång!
  • Cykelstöld

Har precis kommit hem från ultraljud i förberedande för NIPT nästa vecka. Allt såg jättefint ut, mätte 3 dagar före förra ultraljudet nu och hade en jättebra gynekolog som visade allt han kunde se ordentligt. Är 10+1 idag!

• m12345678

Är i vecka 13+3 idag. Gjorde ultraljud i måndags allt såg bra ut. Igår fick jag bruna flytningar, är jätte orolig. Någon som haft samma?

• Nykär15
    Cykelstöld skrev 2020-07-02 08:46:56 följande:

Du blev väl gravid ganska snabbt nu när ni väl började försöka? Det bådar ju gott för framöver, hoppas verkligen att ni har turen med er nästa gång!

Ja första försöket, så hoppas vi har tur snart igen. Har dock bara en äggledare så blir kanske bara möjligt bli gravid varannan månad :/ men tur jag känner vilken sida jag ägglossar ifrån.
    m12345678 skrev 2020-07-02 09:39:00 följande:

Är i vecka 13+3 idag. Gjorde ultraljud i måndags allt såg bra ut. Igår fick jag bruna flytningar, är jätte orolig. Någon som haft samma?

Brunt betyder gammal blödning, så säkert ingen fara då det såg bra ut så sent som i måndags :)
  • Äit
    Bebis2021 skrev 2020-07-01 21:01:53 följande:

Okej tack för ditt svar, men du har aldrig haft några komplikationer kopplat till gbs? Jo hade rätt mkt frågor till mig bm men litar inte alltid på de då jag upplever det kan hanteras olika ändå, så känns bra att höra av andra, men får du inte heller antibiotika under graviditeten om de ibte visar på några bakterier i urinen? Har förstått att de endast är vid symtom/bakterier i urinen som man behandlar under graviditeten, är extra orolig denna gång då mitt MA visade sig bero på enterokocker i moderkakan, har dessutom två komplikationsfria tidigare graviditeter, dock hade jag långvarig vattenavgång vid första förlossningen och fick därmed infektion men allt gick ändå bra, men är ju nu fundersam på om vattnet gick pga att jag kanske hade gbs redan då, nåväl blev ett långt svar men så mkt funderingar man har..

Hmmm, nej alltså antibiotika i dropp bara vid fl, den är ju för babyns skull. Aldrig fått antibiotika under graviditeten, ska man ha det? Jag har ju haft bakterier i urinen. Månne jag fick en antibiotika kur ändå? Blev osäker nu, måste fråga maken när han kommer hem om han minns.
  • Anonym (Nelly)
    Cykelstöld skrev 2020-07-02 08:48:27 följande:

Har precis kommit hem från ultraljud i förberedande för NIPT nästa vecka. Allt såg jättefint ut, mätte 3 dagar före förra ultraljudet nu och hade en jättebra gynekolog som visade allt han kunde se ordentligt. Är 10+1 idag!

Vet inte om detta är en konstig fråga, men hur kommer det sig att du får göra NIPT om allt såg bra ut? Gör man inte KUB först och sen eventuellt NIPT om risken för kromosomfel är höga?
  • Nykär15
    Cykelstöld skrev 2020-07-02 10:36:06 följande:

Vi gör NIPT privat ur fickan för säkerhets skull. 

Men tog de inte blodprovet samtidigt?
  • Cykelstöld
    Nykär15 skrev 2020-07-02 11:34:14 följande:
    Men tog de inte blodprovet samtidigt?
    Vår lokala privata klinik utför inte NIPT, vi behöver åka en bit för det men de gjorde inte ultraljud i kombination med det. Så det blev ett här i stan några dagar i förväg.
  • Nykär15
    Cykelstöld skrev 2020-07-02 11:45:16 följande:

Vår lokala privata klinik utför inte NIPT, vi behöver åka en bit för det men de gjorde inte ultraljud i kombination med det. Så det blev ett här i stan några dagar i förväg.

Ah då förstår jag :)
Svar på tråden BF Januari 2021