BF Januari 2021
En tråd för oss som väntar barn i januari!
Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!
Enligt NC-appen har jag BF 5/1
En tråd för oss som väntar barn i januari!
Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!
Enligt NC-appen har jag BF 5/1
Nej, så tråkigt! Beklagar verkligen! Så tråkigt att få det beskedet såpass sent i graviditeten. Hur ser det ut vidare för dig nu, har du tagit något beslut än? Hur länge måste man vänta på att få göra abort? Du behöver inte svara om du inte vill.
Det är skönt att kunna ventilera sig här i tråden!
Tråkigt att höra... Vad fick du för besked om man får fråga? Var det hög sannolikhet eller kunde dom ge någon närmare diagnos? Förstår såklart om du inte vill prata om det.
Ja fruktansvärt var det eller är fortfarande för vi valde att avbryta. Enligt sista mens var jag i 17+6 men dom drog tillbaka mig 10 dagar på ett UL och det stämde inte för då hade jag inte ens varit gravid när jag plussade. Våran pojke hade downs...Men det fick vi även al. Högrisk på nipt, så det borde vara lugnt för dig
Jag fick högrisk på kub 1:195 för T21 även på nipt och det konstaterades på fostervattenprovet..
Jag fick högrisk på kub 1:195 för T21 även på nipt och det konstaterades på fostervattenprovet..
Okej.. Det betyder downs då? Jag har aldrig gjort nått test med mina så jag vet ingenting om hur det funkar. Förlåt om jag frågar för mycket. Är fostervattensprov 100%? Hoppas ni tar hand om varandra och får det hjälp ni behöver.
Har mått så sjukt illa fram tills nu (11+6). Det är ett under att jag lyckades ta mig till mottagningen och genomföra nipt i måndags. Hoppas så positiva resultat ????????. Där jag gjorde nipt tar det endast 5 dagar innan svars resultaten kommer så hoppas på svar under morgondagen ????
Jag har en liten fråga till er. Äter ni smörgås pålägg som vanligt. Jag har undvikit alla pålägg förutom hushållsost sedan har jag pratat med många vänner som tycker jag överdriver extremt mycket och är onödigt rädd. Äter ni alla smörgåspålägg som vanligt?
Familjeliv strular lite för mig så jag vet faktiskt inte om jag presenterat mig i tråden.
Jag och min fru väntar nu barn nummer 4. BF är 12 januari men vi hoppas och tror att det blir snitt innan det.
Har mått så sjukt illa fram tills nu (11+6). Det är ett under att jag lyckades ta mig till mottagningen och genomföra nipt i måndags. Hoppas så positiva resultat ????????. Där jag gjorde nipt tar det endast 5 dagar innan svars resultaten kommer så hoppas på svar under morgondagen ????
Jag har en liten fråga till er. Äter ni smörgås pålägg som vanligt. Jag har undvikit alla pålägg förutom hushållsost sedan har jag pratat med många vänner som tycker jag överdriver extremt mycket och är onödigt rädd. Äter ni alla smörgåspålägg som vanligt?