Inlägg från: Bebis2021 |Visa alla inlägg
  • Bebis2021

BF Januari 2021

Hej på er jag hoppar in här, plussade igår på bim-2, har väl egentligen inte vågat tro att det skulle ha tagit sig då vi endast hann med mys 1 gång 4 dagar innan äl pga resor i jobbet men de verkar onekligen ha räckt iallafall. Hade tyvärr sent MA i mars vilket var en oplanerad graviditet, så nu kan man ju dessvärre inte låta bli att oroa sig . Har två barn sen tidigare på 3 och 5 år där graviditeter gått komplikationsfritt och bra så håller nu tummarna att detta lilla frö stannar tror bf blir 24/1 om jag räknar rätt

• Bebis2021

Jag ska enligt uträkning vara i v 4+3 men har inga symtom alls, haft lite molvärk/ilningar som kommer å går samt extremt trött vilket ja alltid blir under tidig graviditet, å minns jag rätt sen mina tidigare graviditeter brukar jag börja må illa kring vecka 6-7 nån gång. Men blir ändå som lite orolig och mer att jag nästan längtar efter illamående osv för att ha lite mer "säkra" symtom, jobbigt att tiden går så sakta vill helst bara spola fram förbi största missfallsrisken, aldrig förr varit orolig men nu är de väl pga sent MA som man inser att de inte alltid går bra, så då oroar jag mig mer nu känner jag någon annan i samma vecka med lite symtom?

• Bebis2021

Skönt att höra att jag inte är ensam med lite symtom ja de är väl kanske så att man får vara glad så länge man mår bra! Har bara testat med 1 gravtest och de var tydligt plus men har faktiskt beställt två till bara för att kunna kolla lite mer

• Bebis2021

Alltså jag är nu i vecka 6+5 men har än så länge inte känt minsta illamående, har alla mina tidigare tre graviditeter haft lite illamående första veckorna (dock ej spytt och ganska lindrigt illamående) samt att jag alltid fått lite avsmak för kaffe. Men alltså nu har jag som sagt inget illamående och inga problem att dricka kaffe, är däremot dock trött, kissar rätt ofta och har lite ilningar/växtvärk i livmodern. Men känner mig så otroligt nojjig och börjar tänka mer och mer att jag inte tror att det är levande i magen, någon annan utan illamående?? Har vul 17/6 så vågar inte hoppas för mkt innan dess och hoppas iaf innerligt att man får se ett tickande hjärta....

• Bebis2021
    FiaW skrev 2020-06-07 23:41:35 följande:

Jag var knappt illamående, mer än någon enstaka gång, när jag väntade min son. Denna gången mår jag mer illa. Kan det ha med könet på barnet att göra kanske? Har hört andra som upplevt det. Eller du har kanske både pojkar och flickor sen tidigare?

Önskar dig lycka till i vilket fall :)

Jo jag tänkte också den tanken för jag har mått identiskt med alla tre tidigare graviditeter och då har alla varit pojkar (senaste slutade i MA) men då går jag ju isåfall mot myterna om jag mår bättre med en ev. flicka ????men men man får väl se
  • Bebis2021

Jahapp då har man varit på vul och fått se ett hjärta som slår,men givetvis känner man sig fortsatt oroligt :( så jobbigt! Men givetvis glad å lycklig över de fina man fick se, men jag har fortsatt inget som helst illamående eller avsmak för kaffe som jag ALLTID tidigare haft, så därav min oro samt ett MA tidigare i vår.. nåväl jag hade räknat ut att jag var i 8+1 men enligt vul är jag i vecja 7+6, alltså bara två dagar bak och enligt barnmorskan helt normalt, men då blir jag även orolig där, om de inte växer på som det ska? Åh så frustrerande, aldrig varit så här överanalyserande och orolig, känner ju att nu måste jag försöka släppa oron och vara glad men alltid är de något man oroar sig för, jag fick iaf ett till vul att göra om tre veckor för att jag ville få se att de växer som de ska så de kändes väldigt tacksamt

Ni som vart på vul har det diffat med någon dag hit eller dit?

• Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-06-17 10:16:47 följande:

För mig diffade det en hel vecka :( så det oroar mig mycket, att nåt är fel... har nästa vul/ul om 2 veckor, så får se då om allt är ok, väldigt nervös. Men då är iaf sambon med mig om nåt är galet...

Brösten är väldigt ömma, mår illa och fryser kvällstid och äter ofta. Hoppas så vår lilla kotte mår bra <3

Okej förstår dig man kan inte låta bli att oroa sig :( dock sa bm till mig att det är ganska svårt att mäta så tidigt i grav så de är inte heller helt tillförlitligt, men men ändå denna oro men bara vänta och se.. låter ju positivt att du har symtom håller tummarn för dig det får säkert bra :)
  • Bebis2021
    Cykelstöld skrev 2020-06-17 10:29:26 följande:

Jag hade också en liten diff, men samma oro som du då jag inte haft något direkt illamående och ganska sparsamt med andra symptom också, enligt mig själv. Jag var extremt orolig och gick då på privat vul jag med. Men allt såg bra ut för mig också! Vissa har ju helt enkelt inte illamående, och vi kan nog vara i den kategorin skulle jag tro!

Okej menar du att du flyttades till senare bf eller?

Ja de är ju så, man borde väl vara glad för det men ja de är typiskt att alltid är de något :) men försöker glädja mig nu å tänka på statistiken gällande när man sett ett packande hjärta osv.. dock såg vi pixkande hjärta i vwcka 12 förra grav som slutade i MA vecka 16 så därav har jag svårt att känna mig lugn nu...
  • Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-06-29 18:07:01 följande:

Tack för ert stöd <3 hoppas det ska gå smidigt och att vi snart kan försöka igen.

Men oj så tråkigt att höra beklagar!! Vet hur de är, gick själv igenom ett som upptäcktes v 19. Hoppas allt går så bra de nu kan i er situation, kan vara mkt tufft men livet går vidare trots allt och sorg och smärta lindras..
  • Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-06-30 06:12:16 följande:

Ja jag vet...har haft missfall, MA med komplikationer och ett X med operation innan...så är lite luttrad. :/

Vet ju vad som kan hända när man ger sig in i karusellen...men ändå jobbigt när det händer. Men tycker än så länge det känns bättre denna gång än tidigare. Har våra barn att trösta hos. Bästa medicinen <3

Okej ja då har du (tyvärr) erfarenhet av det iallafall, men skönt att du kan hantera det så pass bra nu då, och som du säger dom barn man redan har är ju en stor räddning när man går igenom sånt där, sen får man ju tänka att ens tid kommer, de barn man i slutändan kommer få hade man inte fått om man inte behövt gå igenom jobbiga händelser innan tyvärr, sorgligt men sant.
  • Bebis2021

Jag fick veta när jag nu lämnat urinodling (har själv krävt att göra extra urinodlingar samt odla för gbs) att jag är bärare av gbs, har just nu inga bakterier i urinen eller urinvägssymtom, och hade en låg grad av gbs enligt barnmorskan, men blir riktigt orolig över vad jag har att vänta, har ju läst en del och verkar ju kunna gå bra för.många men finns ju även ökad risk för missfall, förtidig födsel osv, så nu går jag och oroar mig massor, någon av er andra som kollat gbs och har/har haft det?? Man kan alltså ge utslag. På det vid en provtagning men längre fram kan de försvinna men har man en gång visat att man har det räknas man som bärare och får i och med det antibiotika vid förlossningen, ni kanske har koll på detta? Men har förstått de som att alla inte vet då man inte på rutin kontrollerar detta hos alla gravida

• Bebis2021
    Äit skrev 2020-07-01 17:15:01 följande:

Ja jag är bärare. Upptäcktes vid andra graviditeten, kollade igen under tredje. Fick antibiotika vid fl, som nätt o jämt hann verka (föder så snabbt), sen fick vi stanna lite längre på BB för de håller extra koll på babyn. Fråga barnmorskan alla dina frågor, skriv upp alltid när du får en ny fråga, för hon borde veta. Jag har frågat massor just om gbs av mina tidigare bm. Ska t bm nästa vecka så måste fråga henne då om rutinerna igen (dvs påminna om provtagning med andra ord).

Okej tack för ditt svar, men du har aldrig haft några komplikationer kopplat till gbs? Jo hade rätt mkt frågor till mig bm men litar inte alltid på de då jag upplever det kan hanteras olika ändå, så känns bra att höra av andra, men får du inte heller antibiotika under graviditeten om de ibte visar på några bakterier i urinen? Har förstått att de endast är vid symtom/bakterier i urinen som man behandlar under graviditeten, är extra orolig denna gång då mitt MA visade sig bero på enterokocker i moderkakan, har dessutom två komplikationsfria tidigare graviditeter, dock hade jag långvarig vattenavgång vid första förlossningen och fick därmed infektion men allt gick ändå bra, men är ju nu fundersam på om vattnet gick pga att jag kanske hade gbs redan då, nåväl blev ett långt svar men så mkt funderingar man har..
Svar på tråden BF Januari 2021