Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?
Skulle du?
Skulle du?
De flesta har en tendens att ljuga för sig själva, ibland ingår det att ljuga för sig själv för bättre ursäkter i planeringen av misstaget de råkade göra med flit. Att bli konfronterad och stå för det var antagligen inte en del av planen så man förstår ju att det ändå blev ett misstag någonstans i planeringen.
Folk är ännu mer benägna att ljuga för andra, speciellt när de blir dömda, ju värre konsekvenserna riskerar att bli ju mer ljuger folk för att slippa ta sitt ansvar i det hela.
Den som skriver att alla ljuger när nöden kräver är den ärligaste av er "Naiv är det sista jag är."
Ibland är naiv bara ett finare ord för förnekelse eller korkad.
Svårt att säga i nuläget faktiskt. När jag var yngre hade jag lämnat. Men numera finns det helt andra saker som jag skulle lämna en partner för - brist på respekt främst i alla former. Däremot känner jag inte längre så mycket behov att ha min partner för mig själv. Jag menar, det skulle förstås vara en katastrof om han inte älskade mig längre. Men om han hade ett mer ytligt sexuellt intresse av en annan kvinna - det skulle inte störa mig nämnvärt. Tror jag. Det är alltid svårt att säga, så länge man inte är i situationen.
Svårt att säga i nuläget faktiskt. När jag var yngre hade jag lämnat. Men numera finns det helt andra saker som jag skulle lämna en partner för - brist på respekt främst i alla former. Däremot känner jag inte längre så mycket behov att ha min partner för mig själv. Jag menar, det skulle förstås vara en katastrof om han inte älskade mig längre. Men om han hade ett mer ytligt sexuellt intresse av en annan kvinna - det skulle inte störa mig nämnvärt. Tror jag. Det är alltid svårt att säga, så länge man inte är i situationen.
Vi är två i relationen, det är sällan bara den enes fel att det blir en otrohet. Jag hade inte lämnat bara sådär. Beror på omständigheter.
Vad är otrohet?
Jag tycker att det funkar bäst om ens partner talar om att man vill ligga runt eller med någon och då prata om de. Jag tror alltid att det finns en mitten väg att gå. Kanske att partnern kan vara den som rätar ut lusten att ligga med någon annan än ens partner