• Anonym (-)

Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?

Skulle du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?
  • Anonym (man)
    Anonym (123) skrev 2020-04-03 16:52:52 följande:
    Hur skulle du kunna kolla hennes chattar om hon har sina enheter låsta?

Jag vet att jag skulle få ett ärligt svar, jag vet dessutom att min partner skulle erkänna utan att jag ens frågade.
    Personligen ljuger jag aldrig för min partner om saker som har någon betydelse. 
    Det är inte naivt, det är som en ryggrad i förhållandet.

Senariot du målar upp förändrar inte saken det minsta.

Jag, personligt, vill inte ha ett förhållande med någon som dig. Som erkänner sig som en lögnare när nöden kräver.

Kalla mig naiv om du vill. Hade du kännt mig personligen så lovar jag att du inte hade gjort det. Naiv är det sista jag är.

Visst, det skulle kunna hända. Men det skulle inte mörkas.
    Jag accepterar allt som händer så länge båda parter har underlivet i byxorna/kallingarna/trosorna. 
    Ja hur gör alla som misstänker att frun är otrogen?
    Det är inte enkelt men det finns saker man kan göra, och det är förmodligen bättre än att bara sitta på händerna och inte göra någonting eller hur?

Jo alla tror ju det, ingen tror ju att just deras partner skulle vara otrogen heller för då hade man ju aldrig varit ett par. Men verkligheten säger nåt helt annat. I stort sett ALLA ljuger om en otrohet.  Du saknar erfarenhet.

Scenariot jag målade upp är just anledningen till varför i stort sett alla ljuger, det är väldigt mycket som står på spel och sitter man i den sitsen har man ju redan passerat sina moraliska gränser för länge sen och en lögn är ju som en fis i rymnden. Det du tror är naivt önsketänkande. Men å andra sidan så är det just så de flesta resonerar innan man lärt sig något annat för som sagt ingen tror ju att deras partner skulle kunna vara otrogen, alla tror ju att deras partner är ärligast i världen. Faktum är att det är just det som gör mest ont i en otrohet, lögnerna och falskheten och att det kommer från någon du litade på med ditt liv.

Självklart ingen vill ha ett förhållande med en lögnare, det är precis därför folk ljuger om att de har ljugit :)

Japp, jag känner inte dig och kan bara utgå ifrån vad du skriver, men det du skriver ÄR naivt.

Japp de flesta resonerar precis så, men tyvärr verkar ju folk många ggr göra tvärtemot mot vad de sagt att de aldrig skulle göra. Om alla hade varit ärliga eller hållit sina löften så hade ju otrohet inte existerat, men vi vet ju alla att det inte är så och att drygt en tredjedel av befolkningen är otrogna ändå. Denna tredjedel har ju inte förmodligen inte suttit och sagt till sin partner att de skulle vara otrogna eller hur?
  • Maddisgbg

Dem som är otrogna i onödan är snuskiga svin. 

Men de finns undantag varför man är otrogen o de är ok

• Maddisgbg

Dem som är otrogna i onödan är snuskiga svin. 

Men de finns undantag varför man är otrogen o de är ok

• Anonym (123)
    Anonym (man) skrev 2020-04-03 17:11:56 följande:
    Ja hur gör alla som misstänker att frun är otrogen?
    Det är inte enkelt men det finns saker man kan göra, och det är förmodligen bättre än att bara sitta på händerna och inte göra någonting eller hur?

Jo alla tror ju det, ingen tror ju att just deras partner skulle vara otrogen heller för då hade man ju aldrig varit ett par. Men verkligheten säger nåt helt annat. I stort sett ALLA ljuger om en otrohet.  Du saknar erfarenhet.

Scenariot jag målade upp är just anledningen till varför i stort sett alla ljuger, det är väldigt mycket som står på spel och sitter man i den sitsen har man ju redan passerat sina moraliska gränser för länge sen och en lögn är ju som en fis i rymnden. Det du tror är naivt önsketänkande. Men å andra sidan så är det just så de flesta resonerar innan man lärt sig något annat för som sagt ingen tror ju att deras partner skulle kunna vara otrogen, alla tror ju att deras partner är ärligast i världen. Faktum är att det är just det som gör mest ont i en otrohet, lögnerna och falskheten och att det kommer från någon du litade på med ditt liv.

Självklart ingen vill ha ett förhållande med en lögnare, det är precis därför folk ljuger om att de har ljugit :)

Japp, jag känner inte dig och kan bara utgå ifrån vad du skriver, men det du skriver ÄR naivt.

Japp de flesta resonerar precis så, men tyvärr verkar ju folk många ggr göra tvärtemot mot vad de sagt att de aldrig skulle göra. Om alla hade varit ärliga eller hållit sina löften så hade ju otrohet inte existerat, men vi vet ju alla att det inte är så och att drygt en tredjedel av befolkningen är otrogna ändå. Denna tredjedel har ju inte förmodligen inte suttit och sagt till sin partner att de skulle vara otrogna eller hur?
    Nej, jag är inte naiv. Inte det minsta. 

Vi har inga barn ihop, mina barn är vuxna, vi hyr vårt boende numera då vi sålt det vi ägde för att kunna leva ett bra liv.
    Ingen skulle bli drabbad mer än vi själva.

Du sitter och talar om för mig hur jag är och det gör att jag inte orkar lägga mer energi på dig.
    Jag har levt hyfsat länge och har många erfarenheter av livet.

En otrohet skulle inte knäcka mig, inte alls. Inte min partner heller.

VI tror på ärlighet, vi kanske sticker ut från dem du umgås med?
    Ni kanske ljuger och mörkar. Jag rekomenderar er att sluta med det. Det mår alla bättre av.

Varför misstror du dina medmänniskor så mycket, varför förutsätter du att gemene man ljuger?
    VAd är det egentligen för människor du känner???
  • Anonym (man)
    Anonym (123) skrev 2020-04-03 17:59:00 följande:

Vi har inga barn ihop, mina barn är vuxna, vi hyr vårt boende numera då vi sålt det vi ägde för att kunna leva ett bra liv.

Du sitter och talar om för mig hur jag är och det gör att jag inte orkar lägga mer energi på dig.

Ni kanske ljuger och mörkar. Jag rekomenderar er att sluta med det. Det mår alla bättre av.

Varför misstror du dina medmänniskor så mycket, varför förutsätter du att gemene man ljuger?
    Jaja du får tro som du vill, och jag hoppas innerligen att du får fortsätta tro så. Uppvaknandet är inte kul alls för någon.

Jag sitter inte och talar om för dig hur du är, jag säger att det du SKRIVER är naivt för det är det.

Var har jag skrivit att en otrohet skulle knäcka just dig?

Ja alla säger att de tror på ärlighet, hur många har du hört säga att jag gillar att ljuga och bedra de som litar på dem mest? Men jämför det sen med att tydligen går ju 1 av 3 ut och gör så ändå. 

Jag misstror inte andra människor jag ser verkligheten för vad den är och inte genom naiva rosa glasögon som du gör. Realiteten finns där att beskåda för alla som vill se den, googla och läs hur många som är otrogna och bolla det sen med dina egna teorier om allas ärlighet. Även jag litar fullt ut på min partner och är inte det minsta svartsjuk, men skillnaden mellan dig och mig är att jag inte inbillar mig att hon aldrig skulle kunna vara otrogen och jag inbillar mig inte att hon kommer vara ärlig med det ifall det händer.
  • Anonym (123)
    Anonym (man) skrev 2020-04-03 18:16:36 följande:
    Jaja du får tro som du vill, och jag hoppas innerligen att du får fortsätta tro så. Uppvaknandet är inte kul alls för någon.

Jag sitter inte och talar om för dig hur du är, jag säger att det du SKRIVER är naivt för det är det.

Var har jag skrivit att en otrohet skulle knäcka just dig?

Ja alla säger att de tror på ärlighet, hur många har du hört säga att jag gillar att ljuga och bedra de som litar på dem mest? Men jämför det sen med att tydligen går ju 1 av 3 ut och gör så ändå. 

Jag misstror inte andra människor jag ser verkligheten för vad den är och inte genom naiva rosa glasögon som du gör. Realiteten finns där att beskåda för alla som vill se den, googla och läs hur många som är otrogna och bolla det sen med dina egna teorier om allas ärlighet. Även jag litar fullt ut på min partner och är inte det minsta svartsjuk, men skillnaden mellan dig och mig är att jag inte inbillar mig att hon aldrig skulle kunna vara otrogen och jag inbillar mig inte att hon kommer vara ärlig med det ifall det händer.
    Ursäkta men du litar inte på din partner. Det framgår klart och tydligt.

Utöver det, du förstår inte skriven text. Jag beklagar det och hoppas du slipper bli bedragen.

Ha en trevlig kväll.
  • Anonym (man)
    Anonym (123) skrev 2020-04-03 18:33:39 följande:
    Ursäkta men du litar inte på din partner. Det framgår klart och tydligt.

Utöver det, du förstår inte skriven text. Jag beklagar det och hoppas du slipper bli bedragen.

Ha en trevlig kväll.
    Förstår att du tror det för du verkar som sagt inkapabel att förstå skillnaden mellan realistisk och naiv utan tror att vara naiv är enda sättet att lita på folk.

Jag förstå skriven text och därför förstår jag att dina argument inte håller och jag förstå oxå att du hellre tjafsar med mig än tar reda på hur det förhåller sig, för som sagt statistiken finns där för alla att se. Och av det tolkar jag att du är en person som hellre går på tro än fakta.... dvs naiv.
  • AndreaBD
    Anonym (123) skrev 2020-04-03 17:59:00 följande:

Precis. Det är samma sak här. Vi har vuxna barn och behöver bara tänka på oss själva. Och sexuell trohet är inte det viktigaste för mig numera. Jag var svartsjuk som ung, men numera tycker jag inte det är så viktigt. Om min man skulle vara otrogen, så skulle jag mest bli förvånad och fråga varför. Och jag skulle nog förvänta mig att det måste finnas en anledning. 

Jag skulle aldrig snoka efter partnern utan förvänta mig att han säger som det är. Man vinner inget på att snoka. Då utgår jag förstås ifrån att jag känner min partner och jag ändå inte skulle få fram något överraskande. Och självklart är det inte lika lätt för unga människor att veta sånt. De har ju inte den livserfarenheten. 
  • AndreaBD
    Anonym (man) skrev 2020-04-03 19:02:29 följande:
    Förstår att du tror det för du verkar som sagt inkapabel att förstå skillnaden mellan realistisk och naiv utan tror att vara naiv är enda sättet att lita på folk.

Jag förstå skriven text och därför förstår jag att dina argument inte håller och jag förstå oxå att du hellre tjafsar med mig än tar reda på hur det förhåller sig, för som sagt statistiken finns där för alla att se. Och av det tolkar jag att du är en person som hellre går på tro än fakta.... dvs naiv.
    Jag håller med förra talaren. Skulle aldrig fall mig in att spionera på min partner. Behövs inte heller. 
  • Anonym (man)
    AndreaBD skrev 2020-04-03 19:18:42 följande:
    Jag håller med förra talaren. Skulle aldrig fall mig in att spionera på min partner. Behövs inte heller. 
    Förstår det för du har ju tidigare sagt att du inte bryr dig om din partner har sex med någon annan så länge det bara är sex. Om du inte bryr dig så finns ju ingen anledning att snoka.

Men om man inte är ok med det så förhåller man sig kanske till det på ett annat sätt än vad du gör, eller hur?. 
Svar på tråden Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?