Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?
Skulle du?
Skulle du?
Ja, det hade jag. Jag har erfarenhet av att inte lämna en tjej som bedrog mig och vad detta gjorde med mig och min självkänsla så jag hade gjort det idag.
Skulle inte spela någon roll om hon är mamma till mina barn, vi är gifta, hur mycket jag älskar henne, vilka ursäkter som dras och hur mycket jag än skulle vilja förlåta. Hade lämnat ändå.
När detta hände mig åt det verkligen upp mig psykiskt. Det blev dessutom värre med tiden, inte bättre. Först var jag ledsen, sedan besviken på henne, men till sist bara besviken på mig själv. När man hamnar där, som en omanlig cuck så är detta inte en rolig känsla. Självförtroendet är borta, ilskan är borta, tom svartsjukan har ändrats till någon slags masochism... och man tycker att man inte är värd bättre, att det var helt rätt för att jag är så omanlig, då mår man inte särskilt bra.
Så vill jag aldrig känna igen, så det hade vart direkt dumpning för detta.
Svårt att säga
Bara den vuxne bedragne. Barnen gillade det inte heller för den delen. (Barn kan klura ut en hel del, visade det sig.)
Bara den vuxne bedragne. Barnen gillade det inte heller för den delen. (Barn kan klura ut en hel del, visade det sig.)
Svårt att säga i nuläget faktiskt. När jag var yngre hade jag lämnat. Men numera finns det helt andra saker som jag skulle lämna en partner för - brist på respekt främst i alla former. Däremot känner jag inte längre så mycket behov att ha min partner för mig själv. Jag menar, det skulle förstås vara en katastrof om han inte älskade mig längre. Men om han hade ett mer ytligt sexuellt intresse av en annan kvinna - det skulle inte störa mig nämnvärt. Tror jag. Det är alltid svårt att säga, så länge man inte är i situationen.
Det är en fråga som är omöjlig att besvara. Svaret har man först när det inträffar.
När du just nu påstår att du vet hur du kommer att reagera om det inträffar har du helt andra parametrar inför svaret än när eller om det verkligen skulle hända.
Det är känslor som ligger bakom varje handling - och dina känslor inför ett tänkt scenario är helt andra än om du skulle hamna där på riktigt.
Det finns nog faktiskt inte någon som kan besvara frågan - om man inte tidigare upplevt situationen så att man vet vilka känslor som dyker upp.
Då är frågan vad som är otrohet.
Jag hade lämnat min tjej direkt om hon hade haft sex med eller kysst en annan man, eller om hon hade haft en pågående chatflirt med någon hon avsåg att träffa.