• Anonym (-)

Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?

Skulle du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?
  • Lione81
    Anonym (123) skrev 2020-04-03 11:28:31 följande:

Fast man får inte reda på det.

Har du ingen insyn så får du aldrig veta.

Bra att du inte är svartsjuk iallafall.

123,

Jag gillar din syn på livet.

Inge svartsjuka, litar på varandra, älskar sin partner. Har grejer privat.

Sex chatta anser jag inte är otrohet. Har sambo och har pratat sex med andra kvinnor över nätet. Dels för att det är så tabu i Sverige att prata om sex. För det andra väldigt nyfiken om man kan få något själv man kan ta lärdom över.

Skulle min sambo prata om sex med ngn annan, det kommer jag aldrig få reda på och det är inget jag lägger så mycket vikt på.

Själv är jag inte svartsjuk. Skulle min partner vara otrogen, då är hon det av en anledning.

Då vet hon om att vi går isär, beror på hur kraftigt.

Alternativ är ett öppet förhållande.
  • Anonym (man)
    Anonym (123) skrev 2020-04-03 11:28:31 följande:
    Fast man får inte reda på det.
    Har du ingen insyn så får du aldrig veta.

Bra att du inte är svartsjuk iallafall.
    Ja jag vet att man inte alltid vet, men som sagt hela trådens frågeställning utgår ju ifrån att man vet. Hur ska man kunna lämna om man inte vet nåt?

Jag har aldrig varit svartsjuk men jag är igen idiot heller, ser jag något skumt så tar jag reda på hur det är, jag sitter inte med tummen i röven och låtsas som ingenting
  • villhatrekant
    Anonym (Wing it?) skrev 2020-04-02 22:21:07 följande:

För 20 år sen definitivt ja.

Idag vet jag inte faktiskt, jag trivs väldigt bra med att leva ihop med min man men hade gärna fått lite variation i sexlivet jag också. Fast detta förutsätter klart att partnern vill fortsätta leva ihop.

Exakt. I början av förhållandet skulle jag blivit helt förkrossad, och sett det som ett tecken på att hon inte älskade mig. Men nu, när vi varit gifta i 10 år och tillsammans i 20 så förstår jag om hon skulle vilja ha lite nytändning. Det hänger förstås på om det var en rent sexuell otrohet, eller om hon fick starka känslor för den andre. Om det bara var för sex skulle jag nog tycka det var OK, jag skulle mest vara besviken att hon gått bakom ryggen på mig.
  • Anonym (123)
    Lione81 skrev 2020-04-03 13:49:53 följande:
    123,

Sex chatta anser jag inte är otrohet. Har sambo och har pratat sex med andra kvinnor över nätet. Dels för att det är så tabu i Sverige att prata om sex. För det andra väldigt nyfiken om man kan få något själv man kan ta lärdom över.

Skulle min sambo prata om sex med ngn annan, det kommer jag aldrig få reda på och det är inget jag lägger så mycket vikt på.

Själv är jag inte svartsjuk. Skulle min partner vara otrogen, då är hon det av en anledning.

Fint att fler tycker som jag!

Behåll byxorna på så blir allt bra.
    Öppet förhållande är dock inget för mig.
  • Anonym (123)
    Anonym (man) skrev 2020-04-03 14:02:22 följande:
    Ja jag vet att man inte alltid vet, men som sagt hela trådens frågeställning utgår ju ifrån att man vet. Hur ska man kunna lämna om man inte vet nåt?

Jag har aldrig varit svartsjuk men jag är igen idiot heller, ser jag något skumt så tar jag reda på hur det är, jag sitter inte med tummen i röven och låtsas som ingenting
    Det har du ju helt rätt i. Vet man inte, så vet man inte.

Jag skulle aldrig be min partner om att få läsa hans chattar. Skulle heller aldrig visa upp mina.
    Börjar partnern däremot försvinna mycket och tappa lusten samtidigt, ja då är det läge att fråga. Och då förväntar jag mig ett ärligt svar.

Ärlighet är A och O, utan det kan man skita i alltihop.
  • Anonym (man)
    Lione81 skrev 2020-04-03 13:49:53 följande:
    123,

Fast om din tjej chattar med någon och du aldrig får reda på det så kan hon ju lika väl går ut och knulla sin chattkompis i två 2 år och du vet ju ff ingenting eller hur?

Den enda verkliga anledningen till otrohet är feghet och egoism, alla andra sk anledningar går ju att ventilera MED sin partner om man vill. Och om man nu väljer att skita i att prata med sin partner och istället gå bakom ryggen och ljuga så kan man ju knappast påstå att man inte hade något annat val för man kunde ju valt att låta bli.

Hur ska du kunna veta hur kraftigt det är om du inte ens vet om att hon knullar sin chattompis och du säger ju att du inte bryr dig för du inte är svartsjuk?
  • Anonym (man)
    Anonym (123) skrev 2020-04-03 14:09:29 följande:
    Det har du ju helt rätt i. Vet man inte, så vet man inte.

Jag skulle aldrig be min partner om att få läsa hans chattar. Skulle heller aldrig visa upp mina.
    Börjar partnern däremot försvinna mycket och tappa lusten samtidigt, ja då är det läge att fråga. Och då förväntar jag mig ett ärligt svar.

Ärlighet är A och O, utan det kan man skita i alltihop.
    Det skulle jag heller  aldrig göra i vanliga fall, hon är fri att prata och umgås med vem hon vill, MEN om jag av någon anledning börjar misstänka något så sitter jag inte bara och låtsas som ingenting. Då tar jag reda på hur det förhåller sig med vilka medel om helst.

Om du tror att du kommer få ett ärligt svar på en sån fråga så är du bra naiv. ALLA ljuger när de blir påkomna med att göra något sånt, hon vet ju precis vad som står på spel. Sätt dig själv i den situationen, du vet att du säger sanningen så kommer din partner dumpa dig, ungarna kommer mista sin trygghet och du kommer se dem varannan vecka, du kommer få skit från er omgivning, sälja huset, skaffa nytt boende, få taskig ekonomi, etc, etc.... men om du ljuger så kanske du slipper allt detta...klart som fan att du ljuger.

Japp, ärlighet är A och O, men tyvärr verkar ju rätt många skita i det då och då och att tro att det aldrig kommer hända dig är rätt naivt. Det betyder såklart inte att ska vara misstänksam och sluta lita på sin partner. Det handlar snarare om att vara realistisk och inse att det kan hända även er.
  • Anonym (Man38)

Kan inte svara ja eller nej på frågan tyvärr. Om hon gått bakom min rygg, förälskat sig i en annan för att långsamt tråka ut vårt förhållande tills det tar slut, ja.

Ett snedsteg lite på fyllan skulle jag nästan vilja att hon har. Så hon får testa knulla någon annan än mig för en gång. Det skulle jag kunna köpa tror jag.

• Anonym (123)
    Anonym (man) skrev 2020-04-03 14:24:12 följande:
    Det skulle jag heller  aldrig göra i vanliga fall, hon är fri att prata och umgås med vem hon vill, MEN om jag av någon anledning börjar misstänka något så sitter jag inte bara och låtsas som ingenting. Då tar jag reda på hur det förhåller sig med vilka medel om helst.

Om du tror att du kommer få ett ärligt svar på en sån fråga så är du bra naiv. ALLA ljuger när de blir påkomna med att göra något sånt, hon vet ju precis vad som står på spel. Sätt dig själv i den situationen, du vet att du säger sanningen så kommer din partner dumpa dig, ungarna kommer mista sin trygghet och du kommer se dem varannan vecka, du kommer få skit från er omgivning, sälja huset, skaffa nytt boende, få taskig ekonomi, etc, etc.... men om du ljuger så kanske du slipper allt detta...klart som fan att du ljuger.

Japp, ärlighet är A och O, men tyvärr verkar ju rätt många skita i det då och då och att tro att det aldrig kommer hända dig är rätt naivt. Det betyder såklart inte att ska vara misstänksam och sluta lita på sin partner. Det handlar snarare om att vara realistisk och inse att det kan hända även er.
    Hur skulle du kunna kolla hennes chattar om hon har sina enheter låsta?

Jag vet att jag skulle få ett ärligt svar, jag vet dessutom att min partner skulle erkänna utan att jag ens frågade.
    Personligen ljuger jag aldrig för min partner om saker som har någon betydelse. 
    Det är inte naivt, det är som en ryggrad i förhållandet.

Senariot du målar upp förändrar inte saken det minsta.

Jag, personligt, vill inte ha ett förhållande med någon som dig. Som erkänner sig som en lögnare när nöden kräver.

Kalla mig naiv om du vill. Hade du kännt mig personligen så lovar jag att du inte hade gjort det. Naiv är det sista jag är.

Visst, det skulle kunna hända. Men det skulle inte mörkas.
    Jag accepterar allt som händer så länge båda parter har underlivet i byxorna/kallingarna/trosorna. 
  • Kvittning

Ingen aning. I mitt förra förhållande gjorde jag det och är väldigt glad för det då han var ett svin i största allmänhet. I mitt nuvarande så har jag ingen aning. Skulle bero på hur det uppdagades och hur han betedde sig kring det och en massa andra saker som jag så här rent hypotetiskt inte kan räkna upp.

Svar på tråden Skulle du lämna din partner om han/hon var otrogen?