Öppna vårat förhållande
Ska börja med att säga att vi har ett väldigt bra förhållande och att öppna upp förhållandet bottnar inte i att vi har det dåligt på något sätt. Snarare tvärt om, att öppna förhållandet skulle kunna göra vårat förhållande ännu bättre.
Innan jag och maken blev ett par berättade han att han va poly, han kan älska och leva med fler än en person samtidigt. Men han har aldrig fått leva ut det pga de tjejer han varit tillsammans med inte delat hans uppfattning. Jag va inte emot det och jag kan se mig ha ett öppet förhållande. Sedan dess har vi inte pratat om det för vi har haft det så bra tillsammans.
Nu skulle jag kunna tänka mig öppna upp för fler relationer, ser ingen nackdel i att vi bägge får möjligheten att leva våra liv fullt ut som vi skulle må bra av. Har en liten oroande tanke att han inte vågat ta upp det här igen och känner sig hindrad. Vilket jag inte vill att han känner, jag är så trygg i våran relation att han kan få träffa andra.
Ni som har erfarenhet av det här, hur har ni tagit upp diskussionen? Finns det fallgropar och vad kan vara bra att tänka på?