Inlägg från: Anonym (Swing for fun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Swing for fun)

Öppna vårat förhållande

Har haft en halvöppen relation med gubben min i 11år och det fungerar perfekt. För oss handlar inte på något sätt om att vara polyamorösa så det är inte några primära och sekundära relationer det handlar om utan enbart det faktum att jag är bisexuell och att varken gubben eller jag tror på strikt sexuellt monogama relationer. Jag träffar kvinnor på egen hand för sex och kvinnor och män för BDSM, tantrisk massage och dearmorering men då är det helt utan egentliga sexuella aktiviteter. Gubben träffar kvinnor för BDSM och i undantagsfall tantrisk massage och även där helt utan sexuella aktiviteter. När vi träffar par för partnerbyten eller andra aktiviteter där det är flera inblandade så är det alltid tillsammans. Kräver en hel del kommunikation både verbalt och att man kan läsa varandras signaler. För vår del skulle inte ett pollyamoröst förhållande fungera, det är jag på tok för svartsjuk för.

• Anonym (Swing for fun)
    Anonym (AoO) skrev 2020-03-11 08:13:46 följande:

Bara för att förtydliga: långt ifrån alla polyamorösa gör hierarkiska relationer (dvs har primär-/sekundärpartners).

Det vet jag mycket väl. Finns många sätt att ha pollyamorösa relationer på. En bekant har en variant som tilltalar mig men som i dagsläget inte är aktuell. Hon ser sig som flockledare och alfahona och har en lite flock där hon har en relation med alla i flocken men de andra i flocken är strikt monogama i sin relation mot henne.
Svar på tråden Öppna vårat förhållande