Inlägg från: Anonym (Kol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kol)

Öppna vårat förhållande

Är det mest sex med andra ni vill komma åt? Eller handlar det om parallella relationer? Hur är er sexuella relation idag? Bara nyfiken på motivet och hur ni tänker. Jag har funderat på en swingerrelation där vi tillsammans har sex med andra par. Skulle vi dra det ett steg längre där vi ingår i relationer med andra så tror jag att risken är för stor att man utvecklar känslor på annat håll. Jag känner mig själv och den nya personen skulle nog bli mer intressant och känslor skulle komma. Otillgänglighet, lite förbjudet och att känna sig extra åtrådd är saker jag går igång extra mycket på. Den gamla partnern skulle hamna för mycket i skuggan av den nye. Men att däremot att fantisera tillsammans om sex och ha gruppsex känns mindre riskabelt känslomässigt.

• Anonym (Kol)
    Anonym (Frun) skrev 2020-03-11 08:10:53 följande:

För min del handlar det i första hand om sex. Vi har bra sex, flera ggr i veckan så det är inte bristen på sex som gör att jag vill. Maken å andra sidan kan se sig ha en kärleksrelation till. Och varför inte egentligen? Känner han sig låst och olycklig i det monogama så blir ju jag olycklig på ett vis oxå.

Han menar att han har utrymme för kärlek till flera och jag förstår konceptet även om jag inte själv har lust att ha en till. Man kan ju älska flera barn som varför inte flera partners?

Ja.. Så länge ni båda tror att det funkar så kör. Kommunikation är väl nyckeln i alla lyckade relationer. När jag varit på parklubb med min nuvarande så har vi pratat mycket både innan och efter. Hittills känns det bra.... Varför tror du din man inte är så glad över situationen som väntant nu när ni väl öppnat relationen som han önskat?
Svar på tråden Öppna vårat förhållande