New Dawn skrev 2020-03-11 14:34:42 följande:
Ja, fast nu var det inte riktigt det jag frågade om.
Frågan gällde om man som poly och sexuellt intresserad (dvs inte asexuell) skulle inleda NYA (extra) relationer utan sex.
Ja jag tror att kärleksrelationer ibland kan fungera utan sex, tex hos asexuella (eller med väldigt lågt sexuellt intresse /behov) och hos par där sexet försvunnit med tiden, men kärleken ändå finns.
Tror du verkligen att du velat inleda en kärleksrelation med en ny man trots att han inte vill ha sex med dig, och att det skulle vara långsiktigt hållbart att leva med honom utan sex? (med tanke på att du brukar vilja ha sex)
My bad. Satt på en urtråkig internutbildning och surfade samtidigt... men försökte lyssna med ett halvt öra. (Det är förvånande hur tråkigt deklarationsarbete är...
)
Vet du, det jag lärt mig är att kärlek ibland kommer i de mest oväntade personer. Och även om jag älskar sex så får jag ju det i nuvarande relation, så om jag blev förälskad i någon som inte vill ha eller skulle vara oförmögen att ha sex så skulle det inte vara ett hinder. Ärligt talat. Fördel att vara poly där.
Relationer kan se olika ut och ändå vara djupa.