Anonym (op) skrev 2020-01-13 15:57:22 följande:
Många tror att folk som bor på lss är just folk med downs eller liknande. Men det finns olika sorters lss också.
Just rättpsyk-lss finns faktiskt farliga personer boende på. Många känner inte till det.
Jag har inga problem med att jobba på boenden med dessa personer och gillar mitt jobb, och är bra på det. Men jag vill inte ha mina barn i närheten av tex dömda sexbrottslingar och mördare.
Fast det boendet som ts refererade till i artiklarna var just boende för personer med Downs och autism alltså inga dömda psykiskt sjuka personer utan just personer med funktionshinder.
Det var ett sådant boende folk inte ville ha i närheten och det är en himla skillnad mot att ha dömda psykiskt sjuka i närheten.
Om folk är rädda för personer med Downs mm är det ganska skrämmande tycker jag, vill dom bara inte veta av dom är dom fördomsfulla.
Att 2020 tycka att folk med downs mm inte ska kunna bo i samma bostadsområde som en själv är fruktansvärt fördomsfullt, jag tycker som sagt att alla funktionshindrade eller ej har samma rättigheter att vistas ute i samhället.
Dömda brottslingar som utgör en fara är inte att likställa med funktionshindrade och är en helt annan sak.
Men som sagt det typ av boende ts refererar till i artiklarna är ju inte boende för dömda brottslingar.