• Hel96

Vad tycker ni om att SD är störst?

Som Sverigedemokrat jublar jag då vi är det största partiet och att det finns en chans att Sverige blir bättre igen om vi bildar regering (vilket jag tror kan komma hända). Som ni ser har Stefan och hans regering inte gjort ett bra jobb. Alls.

Vad tycker ni om SD's ökning?

Underbart eller katastrof?

Inget bråk i tråden, tack!

Jimmie Åkesson shaalalalala
  • Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?
  • Vargaflickan

Enligt mätningarna ja, skulle varit fantastiskt om folk faktiskt kunde visa det på valdagen också. Men hoppas det håller i sig inför nästa val, så kanske man kan hoppas på att Sverige återgår till det fantastiska land det en gång var, även om det kommer ta ett tag att städa upp härdsmältan som Röfven och gänget skapat Skrattande

• Klangen

Tycker inte det spelar någon som helst roll! Tycker svenska folket att invandring och imigration är så viktigt så ska det synas.. Däremot inte sagt att man ska utöva extra grymhet mot människor...

Livet är tufft nog som det är, även för svennar!

• Hel96

~Rekommenderar er alla att kolla in Joakim Lamotte's live videos, kan vara bra för er som fortfarande är blinda och tror att SD är ett rasistiskt parti. Ni må ändra er efter att få se det som verkligen händer.

Snart blir väl Sverige ett mångkulturellt land..åh, det är det nog redan, men kan iallafall tänka mig ett islamiskt land om vi inte gör någonting. Ingen Jimmie = Islamisering.

Har ni hört om safirskolan där lärare (som återvänt från IS!) Lär barn om islamisering? Tack o lov att den är borta nu..

Men ni ser ju vart Sverige är på väg...

• Padirac
    Anonym (SD-kvinna) skrev 2019-12-25 17:02:03 följande:
    Jättebra. Är själv medlem sen ett par år tillbaka.

Har ganska god insikt i partiet, och känner även toppen. Har aldrig träffat på så fina människor, många unga tjejer, äldre kvinnor, homosexuella. Det är arbetare och vanliga människor.
    Självklart kan rasister dras till partiet men det ska inte vi behöva ansvara för.
    Och uttrycker man rasistiska åsikter utesluts man. Vet flertalet som gjort det i valstugorna tex. Nolltolerans.
    SD har enorma problem med att människor har olika traditioner och olika härkomst.

Nolltolerans är väl för mycket att säga med tanke på vad MK själv säger om detta

- att lite rasism, nazism och antisemitism är Ok bara det inte är kontinuerligt...

SDs eviga tjat om 'nedärvda essenser' är inget annat än kulturrasism och rasism.

SD menar att människor med en annan kulturell bakgrund har vissa genetiskt betingade
    egenskaper som gör att de inte kan bli svenska, inte kan passa in i Sverige, är med brottsliga osv,
    Glöm inte att både JÅ och MK har uttalat sig märkligt om Zlatan - att han rör sig på ett osvenskt sätt..

Vad är det för parti som har tankegods som verkar direkt hämtat från 30-talets tyskland

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/p6kegW/30-talets-rasbiologi-gar-igen-i-sds-kultur-rasism

"På samma sätt som de tyska 1930-talsnazisterna menade Karlsson, känd som partiets chefsideolog,
    att detta diskvalificerade Ibrahimovic från den svenska gemenskapen."
  • Johan70

Det är intressant att det är Socialdemokraterna som driver folk till Sverigedemokraterna.

De allra flesta som nu sympatiserar med Sd, har tidigare sympatiserat närmast med S. S var historiskt ett parti på ca 40-45 % av väljarkåren i flera decennier, nu ligger de på 20-25 % och mellanskillnaden är i stort sett det som har fått Sd att bli det största partiet i några opinionsundersökningar.

Socialdemokraterna håller Sverigedemokraterna utanför även rent parlamentariska utredningar där annars alla partier ingår (även de f.d. kommunisterna Vänsterpartiet, vars historik förstås kan jämföras med de f.d. nazisterna Sverigedemokraterna). Detta leder till att Sverigedemokraterna blir underdogs och inte behöver ta minsta ansvar och med fog själva kan påstå sig vara det optimala oppositionspartiet (eftersom de inte ens får vara med och försöka påverka i utredningarna).

Ibland tror jag nästan att S vill att Sd skall bli störst. Varför de skulle vilja det, har jag svårare att förstå. Det måste vara någon väldigt intrikat tankegång som ligger bakom den önskan från S i så fall.

• Padirac
    Johan70 skrev 2019-12-25 20:40:32 följande:
    Det är intressant att det är Socialdemokraterna som driver folk till Sverigedemokraterna.

De allra flesta som nu sympatiserar med Sd, har tidigare sympatiserat närmast med S. S var historiskt ett parti på ca 40-45 % av väljarkåren i flera decennier, nu ligger de på 20-25 % och mellanskillnaden är i stort sett det som har fått Sd att bli det största partiet i några opinionsundersökningar.

Socialdemokraterna håller Sverigedemokraterna utanför även rent parlamentariska utredningar där annars alla partier ingår (även de f.d. kommunisterna Vänsterpartiet, vars historik förstås kan jämföras med de f.d. nazisterna Sverigedemokraterna). Detta leder till att Sverigedemokraterna blir underdogs och inte behöver ta minsta ansvar och med fog själva kan påstå sig vara det optimala oppositionspartiet (eftersom de inte ens får vara med och försöka påverka i utredningarna).

Ibland tror jag nästan att S vill att Sd skall bli störst. Varför de skulle vilja det, har jag svårare att förstå. Det måste vara någon väldigt intrikat tankegång som ligger bakom den önskan från S i så fall.
    SD har plats i alla utskott i riksdagen och har så vitt jag vet haft det sedan de först blev invalda. Med tanke på SDs historia med Putilov och deras dragning till Putin är det märkligt att de fått deltaga i försvarsutskottet.

Att andra partier inte vill prata med SD beror delvis på att SD ännu inte lyckats lära sig det parlamentariska hantverket, de har till exempel försökt nå ut till andra partier med att säga att de vill kompromissa med andra - i betydelsen att SD är beredda att släppa fram vad som helst _som de kan förhindra_ om de andra partierna inte låter SD själva besluta om invandrare och kultur - dvs de enda punkterna SD har drivit.

Om SD har mognat och skaffat sig en politik de står för och klarar av det parlamentarisk arbetet istället för att uppför sig som antidemokrater och rasister kanske de övriga partierna kan tänka sig att samtala med dem.

Demokratin kräver inte att alla partier samarbetar eller pratar med varandra - att övriga partier inte vill ha med SD (som har en historia av nazism och fascism och en samtida rasism) är helt och hållet SDs egna fel.

Vill SD vara med och påverka politiken så får de helt enkelt kamma till sig och uppföra sig som de medlemmar av parlamentet som de röstats fram till och får ersättning för.

Varför ska våra skattepengar gå till rasister som inte vill eller har förmåga att delta i den demokratiska processen?
  • Kirenaj68
    Hel96 skrev 2019-12-24 12:36:45 följande:

Som Sverigedemokrat jublar jag då vi är det största partiet och att det finns en chans att Sverige blir bättre igen om vi bildar regering (vilket jag tror kan komma hända). Som ni ser har Stefan och hans regering inte gjort ett bra jobb. Alls.

Vad tycker ni om SD's ökning?

Underbart eller katastrof?

Inget bråk i tråden, tack!

Underbart
  • Padirac
    Anonym (Hilda) skrev 2019-12-25 12:43:30 följande:
    Varför tycker du att skillnader mellan människor är rasistiskt? Bara för att vissa etniska grupper har anpassats sig till sin miljö och förutsättningar betyder det ju inte att man värderar en grupp på ett visst sätt?
    Människan är precis som alla andra djur en produkt av sin miljö. För mig är inte det konstigt. Det vore naivt att tro att alla människor är lika. Människor utanför Afrika är till exempel uppblandade med neandertalare som måste anses ha påverkat den genetiska sammansättningen. Sen har vi Denisovamänniskan.
    Varför skulle just hjärnan vara konstant? Det är orimligt om man är bevandrad i evolution.

Jag tycker det är fascinerande att vi är så pass olika. Det är inte många procent som skiljer homo sapiens från ex grisar, apor men den lilla procenten gör stor skillnad.

Studier har ju också visat att adopterade svarta barn har kunnat höjt sin iq ett par steg pga av en annan miljö. Hittar inte den studien just nu.

Här finns flertalet studier, ursäkta men kommer inte ihåg varje case jag läst. Har medvetet inte länkat till andra sidor. Källorna är inte fel men avsändaren kanske inte faller alla på läppen.

www.mdpi.com/journal/psych/special_issues/rac...
    Det är så vitt jag vet en ganska omfattande kritik mot den såväl data som metoder i den rapport som du refererar till, för att inte säga författare och de som finansierat en rad rasistiska forskningsprojekt.

Rushton som är en av författarna till rapporten är dessutom närstående Pioneer Fund, som anges vara en  rasistisk organisation som står nära vitmakt-rörelsen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/John_Philippe_Rushton

"Sedan 2002 var Rushton ordförande för Pioneer Fund,[16] en forskningsstiftelse som är rasistisk och närstående vit makt-rörelsen,[17][18][19] vilket dock bestrids av stiftelsen själv.[20]"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pioneer_Fund

"Pioneer Fund är en amerikansk ideell rasbiologisk stiftelse grundad 1937 "för att främja det vetenskapliga studiet av ärftlighet och mänsklig olikhet" samt för att "förbättra den vita rasen genom forskning kring rashygien"[1]. Den leds för närvarande av psykologiprofessor J. Philippe Rushton"

"Pioneer Fund har gjort flera kontroversiella politiska ställningstaganden, främst gällande "rasfrågor". Organisationen har också tagit ställning mot invandring till USA. På sextiotalet krävde personer i organisationens ledning att alla nazistiska krigsförbrytare skulle släppas.[källa behövs]

Pioneer Fund har på senare tid beskrivits som en stödpelare till rasistiska högerprojekt.[16] [17] Organisationen har vidare fått kritik för sin koppling till bl.a. Roger Pearson, som beskrivs som nazist.[11]

Organisationen har även anklagats för att ha åsikten att judar använder svarta och latinamerikaner som ett medel för att ta över världen.[18]"

Att du referera till dessa arbeten är i sig märkvärdigt och oroande.
  • Anonym (R)
    Padirac skrev 2019-12-25 19:32:16 följande:

SD har enorma problem med att människor har olika traditioner och olika härkomst.

Nolltolerans är väl för mycket att säga med tanke på vad MK själv säger om detta

- att lite rasism, nazism och antisemitism är Ok bara det inte är kontinuerligt...

SDs eviga tjat om 'nedärvda essenser' är inget annat än kulturrasism och rasism.

SD menar att människor med en annan kulturell bakgrund har vissa genetiskt betingade

egenskaper som gör att de inte kan bli svenska, inte kan passa in i Sverige, är med brottsliga osv,

Glöm inte att både JÅ och MK har uttalat sig märkligt om Zlatan - att han rör sig på ett osvenskt sätt..

Vad är det för parti som har tankegods som verkar direkt hämtat från 30-talets tyskland

www.aftonbladet.se/kultur/a/p6kegW/30-talets-rasbiologi-gar-igen-i-sds-kultur-rasism

"På samma sätt som de tyska 1930-talsnazisterna menade Karlsson, känd som partiets chefsideolog,

att detta diskvalificerade Ibrahimovic från den svenska gemenskapen."

Låt mig gissa, du är en av dessa personer som tycker det är kanon med mångkulturellt samhälle och människors lika värde?

Tänk till lite och förstå litegrann vad SD vill.

Om inte kan jag varmt rekommendera dig åka ner och jobba i Saudi och andra muslimska länder så kommer du förstå och din åsikt kommer med 110% säkerhet ändras.

Nej jag är inte rasist. Ja, jag röstar på SD.

Jag har jobbat i dessa länder i över 15 år inom sjukvården.
  • Padirac
    Anonym (R) skrev 2019-12-25 23:02:19 följande:
    Låt mig gissa, du är en av dessa personer som tycker det är kanon med mångkulturellt samhälle och människors lika värde?

Tänk till lite och förstå litegrann vad SD vill.

Om inte kan jag varmt rekommendera dig åka ner och jobba i Saudi och andra muslimska länder så kommer du förstå och din åsikt kommer med 110% säkerhet ändras.

Nej jag är inte rasist. Ja, jag röstar på SD.
    Jag har jobbat i dessa länder i över 15 år inom sjukvården.
    Gissa på du,

jag tror inte du förstår att jag inte tycker att SD som är ett rasistiskt part med rötter i nazism och fascism är ska få komma undan med att ljuga om sin politik och sin historia. 

Vad SD vill är tydligt, de gillar Orbans och Orbans Ungern, de gillar Polens Lag och rättvisa och deras Polen, de gillar Front National (som nu bytt namn), de gillar Putin.. 

Vad betyder det jag tycker om rasism, nazism, fascism och auktoritär politik i fråga om vad jag tycker om islamism och diktaturer och samhällen utan jämlikhet och att människor är lika inför lagen? Gissa!
Svar på tråden Vad tycker ni om att SD är störst?