• båtship12345

Invandrare och problem

Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?

Jag är genuint nyfiken.

-->VAR OBJEKTIVA<-- 

• Svar på tråden Invandrare och problem
  • Anonym (Stefan)
    Padirac skrev 2020-03-06 23:24:36 följande:

Nu är det din logik som sviker dig. Var har jag sagt att jag tycker den ene eller andre ska betala den eller den summan?

Du resonerar återigen utifrån antaganden som du tagit ur luften. Inte mycket till deduktivt resonemang.

Bejje, kom igen nu. Tänk till. Vad kritiserar jag? Vad tror du att jag anser utifrån det? Stämmer det antagandet med vad jag skriver?

Tänk inte i kategorier nu, utan läs och dra utifrån det de slutsatser som går att dra.

En asylsökande som har behov av "vård som inte kan anstå" får denna tandvård för 50 kr.

En infödd vuxen får betala betydligt mer även om denna är urfattig och har behov av "vård som inte kan anstå".

En anhöriginvandrare som är 65 kan i princip gå i pension kort efter att ha anlänt och få garantipension. Utan att betala 1 kr i skatt i Sverige. Skillnaden mellan denna och den pension någon som jobbat till låg lön hela livet är försumbar.

Vad tycker du om dessa förhållanden?
  • Anonym (Svara)
    Padirac skrev 2020-03-07 09:29:23 följande:

Om jag förstår ditt resonemang rätt vill du göra gällande att de olika prissättningsrna är gjorda pga rasistiska skäl. Kan du redogöra för på vilka grunder prissättningen har med kultur, hudfärg eller härkomst att göra?

Och hur var det med den där lögnen om att det var mer än akut tandvård som ingick? Vem kom med den lögnen?

Var får du idéer om att jag tycker eller inte tycker någonting om vad pensionärer eller migranter ska betala för tandvård? Du drar fram påståenden ur intet som trollkarlar drar fram kaniner ur en hatt och sen utgår du från att andra tycker olika saker om dessa påståenden helt utan belägg. det deduktiva resonemanget har stora brister.

Om jag frågar dig så här kanske du förstår hur jag uppfattar dina ogrundade frågor: Slår du fortfarande din fru? Svara nu ja eller nej på denna enkla fråga utan att slingra dig som en politiker!

Vänstern kan inte svara rakt på en relevant fråga (till skillnad från ditt påhittade exempel).....

Jag skulle faktiskt också gärna vilja veta om du - (och andra vänstermänniskor får gärna också svara)- tycker det är bra eller dåligt att människor som inte är svenska medborgare, aldrig betalat skatt i Sverige, vars föräldrar, farföräldrar osv aldrig betalat skatt i Sverige....... får i princip gratis tandvård.

Medan svenska fattigpensionärer tvingas betala mångdubbelt mer för samma behandling.

Är det bra, rättvist, väl använda skattepengar?

Svara på vad du tycker om detta.

Att svenska människors hårt hopjobbade skattepengar går till människor som ALDRIG bidragit här och som bara kommer hit av egoistiska skäl- de vill ha bättre levnadsstandard. Är det solidaritet, tycker du? Att egoistiska människor som tex betalt flyktingsmugglare och tagit sig långt bort, till ett land långt borta på tveksamt sätt- belastar vår sjukvård och att dessutom skattebetalare tvingas betala.

De människor som tycker detta är ok bör betala för dessa ur egen ficka. Inte vara generös med andras pengar, det kan likställas med stöld.
  • KillBill
    Anonym (Svara) skrev 2020-03-07 12:42:55 följande:
    Vänstern kan inte svara rakt på en relevant fråga (till skillnad från ditt påhittade exempel).....

Jag skulle faktiskt också gärna vilja veta om du - (och andra vänstermänniskor får gärna också svara)- tycker det är bra eller dåligt att människor som inte är svenska medborgare, aldrig betalat skatt i Sverige, vars föräldrar, farföräldrar osv aldrig betalat skatt i Sverige....... får i princip gratis tandvård.

Medan svenska fattigpensionärer tvingas betala mångdubbelt mer för samma behandling.

Är det bra, rättvist, väl använda skattepengar?

Svara på vad du tycker om detta.

Att svenska människors hårt hopjobbade skattepengar går till människor som ALDRIG bidragit här och som bara kommer hit av egoistiska skäl- de vill ha bättre levnadsstandard. Är det solidaritet, tycker du? Att egoistiska människor som tex betalt flyktingsmugglare och tagit sig långt bort, till ett land långt borta på tveksamt sätt- belastar vår sjukvård och att dessutom skattebetalare tvingas betala.

De människor som tycker detta är ok bör betala för dessa ur egen ficka. Inte vara generös med andras pengar, det kan likställas med stöld.

Alla svenskar (även de som inte kan betala) har rätt till tandvård som inte kan anstå. Det hanteras inom ramen för försörjningsstödet. I Sverige har vi sedan många år tillbaka en humanistisk syn på medmänniskor och gör därför inte skillnad mellan fattig och rik. Det är rätt vidrigt att Sverige idag har ett parti som SD som anser att vi inte ska hjälpa människor i nöd. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Stefan)
    KillBill skrev 2020-03-07 13:27:24 följande:

Alla svenskar (även de som inte kan betala) har rätt till tandvård som inte kan anstå. Det hanteras inom ramen för försörjningsstödet. I Sverige har vi sedan många år tillbaka en humanistisk syn på medmänniskor och gör därför inte skillnad mellan fattig och rik. Det är rätt vidrigt att Sverige idag har ett parti som SD som anser att vi inte ska hjälpa människor i nöd. 

Du får inga extra stöd för tandvård som inte kan anstå. Har du försörjningsstöd och lever på marginalen blir det ofta inget tandläkarbesök pga kostnaden..

En asylsökande får försörjningsstöd på samma premisser OCH akut tandvård för 50kr. Vad tycker du om det?
  • KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-07 15:09:00 följande:

Du får inga extra stöd för tandvård som inte kan anstå. Har du försörjningsstöd och lever på marginalen blir det ofta inget tandläkarbesök pga kostnaden..

En asylsökande får försörjningsstöd på samma premisser OCH akut tandvård för 50kr. Vad tycker du om det?

Nu ljuger du igen. Alla har rätt till vård som inte kan anstå.
  • nattuw
    Bejje skrev 2020-03-06 22:58:30 följande:
    Det är detta jag menar är rasism där man nedvärderar just svenskar so får betala mer medans alla andra värderas högre och får mycket kraftig rabatt eller gratis.
    Det är inte svenskarna som blir nedvärderade. De som nedvärderas är de invandrare som av vita hen människor inte anses vara kapabla att ta hand om sig själv och därför behöver den vite hen människan som tar hand om dem. Det är bara det gamla kolonialtänkandet i ny tappning.
  • KillBill
    nattuw skrev 2020-03-07 15:57:33 följande:

Det är inte svenskarna som blir nedvärderade. De som nedvärderas är de invandrare som av vita hen människor inte anses vara kapabla att ta hand om sig själv och därför behöver den vite hen människan som tar hand om dem. Det är bara det gamla kolonialtänkandet i ny tappning.

Vad är det för smörja. Det är ingen skillnad mellan svenskar och invandrare. Alla får hjälp med vård som inte kan anstå.
  • Bejje
    Padirac skrev 2020-03-07 09:29:23 följande:
    Om jag förstår ditt resonemang rätt vill du göra gällande att de olika prissättningsrna är gjorda pga rasistiska skäl. Kan du redogöra för på vilka grunder prissättningen har med kultur, hudfärg eller härkomst att göra?

Och hur var det med den där lögnen om att det var mer än akut tandvård som ingick? Vem kom med den lögnen?

Var får du idéer om att jag tycker eller inte tycker någonting om vad pensionärer eller migranter ska betala för tandvård? Du drar fram påståenden ur intet som trollkarlar drar fram kaniner ur en hatt och sen utgår du från att andra tycker olika saker om dessa påståenden helt utan belägg. det deduktiva resonemanget har stora brister.

Om jag frågar dig så här kanske du förstår hur jag uppfattar dina ogrundade frågor: Slår du fortfarande din fru? Svara nu ja eller nej på denna enkla fråga utan att slingra dig som en politiker!
    Om jag säger så här: Jag tror självklart inte att tanken med 50kr för akut tandvård för illegala migranter är satt av rasistiska skäl, men om folk upplever det rasistiskt så blir det väl rasistiskt? Jag är absolut inte ensam om att tycka det, i allra minsta fall tycker väldigt många svenskar att det är diskriminering, inte minst när man jämför med fattiga pensionärer som borde få denna förmån i första hand.

Själv har jag inget mot att betala tusenlappar för tandvård och skulle aldrig kräva att jag ska ha tandvård för 50kr.

Om jag slår min fru? Nej självklart gör jag inte det! Vad har det med saken att göra?
  • Bejje
    KillBill skrev 2020-03-07 13:27:24 följande:

Konstigt uttalande i dagar som dessa när självaste EU ställer sig bakom Greklands hantering av de som vill tränga in i EU. Grekland har militär och polis som skjuter tårgas och gummikulor på de som försöker ta sig in och de få som lyckas grips direkt. EU ställer sig helt bakom det och så gör flera av de svenska partierna också.
Svar på tråden Invandrare och problem