Invandrare och problem
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Nu är det din logik som sviker dig. Var har jag sagt att jag tycker den ene eller andre ska betala den eller den summan?
Du resonerar återigen utifrån antaganden som du tagit ur luften. Inte mycket till deduktivt resonemang.
Bejje, kom igen nu. Tänk till. Vad kritiserar jag? Vad tror du att jag anser utifrån det? Stämmer det antagandet med vad jag skriver?
Tänk inte i kategorier nu, utan läs och dra utifrån det de slutsatser som går att dra.
Om jag förstår ditt resonemang rätt vill du göra gällande att de olika prissättningsrna är gjorda pga rasistiska skäl. Kan du redogöra för på vilka grunder prissättningen har med kultur, hudfärg eller härkomst att göra?
Och hur var det med den där lögnen om att det var mer än akut tandvård som ingick? Vem kom med den lögnen?
Var får du idéer om att jag tycker eller inte tycker någonting om vad pensionärer eller migranter ska betala för tandvård? Du drar fram påståenden ur intet som trollkarlar drar fram kaniner ur en hatt och sen utgår du från att andra tycker olika saker om dessa påståenden helt utan belägg. det deduktiva resonemanget har stora brister.
Om jag frågar dig så här kanske du förstår hur jag uppfattar dina ogrundade frågor: Slår du fortfarande din fru? Svara nu ja eller nej på denna enkla fråga utan att slingra dig som en politiker!
Alla svenskar (även de som inte kan betala) har rätt till tandvård som inte kan anstå. Det hanteras inom ramen för försörjningsstödet. I Sverige har vi sedan många år tillbaka en humanistisk syn på medmänniskor och gör därför inte skillnad mellan fattig och rik. Det är rätt vidrigt att Sverige idag har ett parti som SD som anser att vi inte ska hjälpa människor i nöd.
Alla svenskar (även de som inte kan betala) har rätt till tandvård som inte kan anstå. Det hanteras inom ramen för försörjningsstödet. I Sverige har vi sedan många år tillbaka en humanistisk syn på medmänniskor och gör därför inte skillnad mellan fattig och rik. Det är rätt vidrigt att Sverige idag har ett parti som SD som anser att vi inte ska hjälpa människor i nöd.
Du får inga extra stöd för tandvård som inte kan anstå. Har du försörjningsstöd och lever på marginalen blir det ofta inget tandläkarbesök pga kostnaden..
En asylsökande får försörjningsstöd på samma premisser OCH akut tandvård för 50kr. Vad tycker du om det?
Det är inte svenskarna som blir nedvärderade. De som nedvärderas är de invandrare som av vita hen människor inte anses vara kapabla att ta hand om sig själv och därför behöver den vite hen människan som tar hand om dem. Det är bara det gamla kolonialtänkandet i ny tappning.
Nu ljuger du igen. Alla har rätt till vård som inte kan anstå.