Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Invandrare och problem

Anonym (Fundersam) skrev 2019-12-23 07:08:17 följande:
    Jag har inte lärt mig språket, talar fortfarande svenska,
    Hur tycker du att vardagslivet fungerar när du inte talar det lokala språket?

Själv har jag känt att livskvalitén blivit lidande då jag inte talat det lokala språket. Det även när jag haft tillräckliga språkkunskaper för att till nöds kunna göra mig förstådd.
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-02-16 19:15:18 följande:
    En hel del svenskar på Spanska solkusten har missbruksproblem.
    ---
    I förra veckan kunde man läsa i expressen om att svenskar som bosatt sig i Thailand har det så knapert att de måste ta till olagligheter för att ha råd att stanna kvar.
    Då får vi hoppas att de svenskarna blir lagförda och utvisade.
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-02-20 07:42:32 följande:
    Jag har redan länkat till en artikel som visar att svenska överklassungdomar för snart 15 år sedan på privatskolan Lundsberg (kungafamiljens skola) urinerande på på mobbingoffer och tvinga dem att plocka bort bajs i duschen. Om du förklarar vad kiss och bajs har med invandring att göra så kan vi fortsätta diskussionen..

De kissade på honom

www.aftonbladet.se/a/vmgdVV
    "De kissade på honom" Aftonbladet
    Publicerad: sön 15 jan 2006, Socialdemokratisk regering.
    "Kissade på misshandlad ? döms till ungdomsvård" Aftonbladet
    Publicerad: 20 februari 2020, Socialdemokratisk regering.

Du har rätt. Det tycks inte var invandringen som är den minsta gemensamma nämnaren utan vilket parti som satt i regeringsställning.

• nattuw
    Bejje skrev 2020-03-06 22:58:30 följande:
    Det är detta jag menar är rasism där man nedvärderar just svenskar so får betala mer medans alla andra värderas högre och får mycket kraftig rabatt eller gratis.
    Det är inte svenskarna som blir nedvärderade. De som nedvärderas är de invandrare som av vita hen människor inte anses vara kapabla att ta hand om sig själv och därför behöver den vite hen människan som tar hand om dem. Det är bara det gamla kolonialtänkandet i ny tappning.
Svar på tråden Invandrare och problem