Invandrare och problem
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
"Tandvård
Socialnämnden bör ge ekonomiskt bistånd till skäliga kostnader för nödvändig tandvård. Hit räknas också förebyggande åtgärder mot karies och tandlossning. Nämnden bör i regel grunda sin bedömning på behandlande tandläkares val av åtgärd och vad denne anser vara nödvändig tandvård. Nämnden bör väga in om biståndsbehovet beräknas bli kort- eller långvarigt.
Förutom rent medicinska aspekter bör socialnämnden beakta de sociala konsekvenser som kan uppstå vid utebliven tandvård. Socialnämnden bör kunna ställa krav på att en tandläkarkonsult anlitas, om behandlingskostnaderna är höga eller om det finns olika behandlingsalternativ.
Om behovet av tandvård är akut, bör socialnämnden inte ställa krav på att den enskilde ansöker om ekonomiskt bistånd före behandlingen"
Du har nu två val; länka till uppgifter som visar att det finns kommuner som agerar i strid mot socialstyrelsens direktiv att inte bekosta tandvård som inte kan anstå eller erkänna att du hade fel.
dags att skicka hem dom
När det gäller tandvård så tar de vad de kan ta. En pensionär klarar att betala lite, en flykting har inga pengar, någon som arbetar klarar att betala mycket - jag betalade nyss 1900,- för en undersökning, där allt var bra. Inget att laga. Men jag klagar inte över att pensionärer och flyktingar betalar mindre.
Det kommer ju att bli så för mig med. Våra pensioner kommer att bli skitdåliga. Av flera anledningar. Invandringen spelar dock ingen större roll där. Sedan kommer det ganska få såna äldre människor hit. De brukar faktiskt nekas. De få som ändå kommer in har väl giltiga skäl då. Jag brukar inte titta på andra och vara avundsjuk.
Spelar det någon roll om de får pension eller försörjningsstöd? Om de har uppehållstillstånd och är för gamla eller för sjuka för att jobba, så måste de ju försörjas. Det är ju självklart. Och att anhöriga i rimlig omfattning får komma efter, det tycker jag är ganska rimlig. ja.
Nja.. det håller ju inte alltid. Tänk om personen blir allvarligt sjuk, det kan ju inte släktingen betala. I USA kan det vara märkliga regler men det skulle förvåna mig om man inte i England eller andra europeiska länder skulle kunna få någon slags hjälp om man inte har inkomsten själv, när man väl är bosatt där.