Invandrare och problem
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
De är definierade på så sätt att de inte kommer från Sverige, att de kallas "flyktingar" fast de egentligen är migranter, ofta ekonomiska migranter, men i vilket fall är inga av dom födda i Sverige. Tror inte någon som är född i Sverige kan få tandvård för 50 kr. Är inte det en politik som bygger på självhat? Borde inte förmånerna i landet i första hand gå till e som betalar skatt och är födda här?
Känns ju otroligt bakvänt att låta folk betala skatt, men ge förmånerna till de som inte ens är födda här som kommer hit och lever på bidrag.
Jag har betalat skatt i stort sätt varje dag sedan jag var 16. Jag gick visserligen i skola längre än så, men jobbade under skoltiden också.
Sen har vi folk som kommer hit och inte har betalat en enda krona skatt, lever av mina och dina skattekronor och sedan ska få tandvård för tusentals kronor för 50kr. Min motfråga till dig bli då. Varför tycker du att t.ex. fattigpensionären som har noll kronor kvar efter att betalat hyra och räkningar och köpt några köttbullar ska få betala 2000 kr för tandvården och den nyanlände 50kr som i realiteten är 0 kr?
Vad är din logik?
Svara på mina frågor istället för att dansa runt dom. Känns som att du är politiker. Undviker att svara på frågor till varje pris.
Jag frågade: Är det rimligt att en person som är migrant och aldrig tjänat en krona till Sveriges välfärd ska få betala 50kr för dyr tandvård när en pensionär som är född i Sverige och jobbat hela sitt liv, men har väldigt låg pension och bara har råd till hyra och räkningarna plus några köttbullar, ska betala 2000kr?
OM du ämnar att svara på det och du tycker det är OK, så vill jag gärna ha svar på varför du tycker att pensionären ska betala så mycket mer.
Så vad är kontentan, det finns inga problem?
Så vad är kontentan, det finns inga problem?