Perjonsson skrev 2020-03-02 21:42:21 följande:
Sinnesjukan fortsätter i denna tråd.
Fakta:
SD är ett parti som vilket annat som av logiska förklaringar ligger på 25%.
Varför?
SD är ett parti som blommat ut då de faktiskt har bra lösningar på alla de problem som de amdra partierna har skapat men inte vill erkänna. Därför skrattar övriga världen åt oss.
Det är bara att se på efterlyst, polisprogram, nyheter och statistik på vilka som kommit hit och förstört landet.
Pendeln måste dras tillbaka och de som är förtjänade av det får bo kvar i detta land.
Det är samma regel som i idrott el på andra ställen. Sköter man sig inte, inte an0assar sig, följer regler, bidrar till välfärdsbygget så åker man ut med en fraktbåt bara.
Själv hör jag imte till sd längre för de har blivit för mesiga och jag vill gå fortare fram.
Håller helt med dig. Var medlem i SD förr, men är inte det idag, men tycker fortfarande att SD är det enda partiet som sitter i riksdagen som går att rösta på.
Att rösta på säg AfS ger inget om man nu tycker det är bättre. De lider av samma problem som SD gjorde i yngre dar, de anses för extrema, men det som en gång var extremt anses helt normalt idag av partier som Socialdemokraterna, Moderaterna, KD etc.
Jag har varit med och kollat in SD sedan valet 2004. Just det året röstade jag inte SD, men minns att SD, tror t.o.m. det var Jimmie, stå på torget där jag då bodde och förklara SD's politik. Tyckte redan då det verkade rimligt, men på grund av att jag ville göra skillnad med min röst och SD var så små så blev det en röst på ett annat parti.
Mycket av det SD då talade om är idag en självklarhet bland stora partier, men bara efter år ut och år in av tjatande i riksdag och medier där Åkesson förnedrats och kallats rasist tills en dag då hans ord inte längre är rasistiska utan används av flera andra partier. Märkligt.
Snackar om saker som att ha gränskontroller, kraftigt begränsa invandringen, att kunna snacka om invandrares kriminalitet i ett statistiskt syfte osv osv.
Saker som detta var brutal rasism när SD tog upp det, men används av andra partier idag. Betyder det att många fler partier har blivit rasistiska partier eller att SD inte var det med sina uttalanden så många år sedan?