Invandrare och problem
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Så vi är överens om att det finns smuts i SDs historia. Jag menar att smutsen finns kvar. Jag menar att JÅ och MK vill ha smutsen finns kvar, men att den inte ska skyltas med.
Det finns inte så många rabiata kommunister som tråd upp och tråd ned försöker påstå att VPK aldrig varit kommunister eller att från dem oliktänkande ska sättas i gulag eller att det enbart var enskilda medlemmar i VPK som var kommunister medan alla andra i VPK var för kapitalism och liberalism. Detta til skillnad från SD-vurmare som kommer med än den ena än den andra falska lögnen om SDs bakgrund, värdegrund och direkt koppling till Nazism, fascism och rasism.
VPK har helt enkelt varit betydligt ärligare om sin historia än SD som ljuger rakt ut om sin.
Hur definierar du vinner?
Det är mycket som är negativt med Sverigedemokraterna. De senaste dagarnas utspel om PS visar att SD inte drar sig från att försöka styra oberoende media. Det skulle vara vidrigt om Sverige styrdes av ett auktoritärt, högerpopulistiskt och främlingsfientligt parti.
Så då är vi överens om att V är ett vidrigt parti som är öppet kommunistiska och har en otroligt smutsig historia de på intet sätt tagit avstånd från? Ett parti som är minst lika vidriga att samarbeta med som SD? Nekar du är du en extrem hycklare.
Skillnaden är att du rättfärdigar det ena partiet genom det andra partiet. Den som hycklar är nog du.
Sanningen är att Vänsterpartiet inte längre är kommunister och till skillnad mot SD har gjort upp med sin historia.
Hur kan du försvara SD som lovade en vitbok där man skulle göra upp med sitt förflutna innan valet 2018 men som 2 år senare inte har kommit ett steg på vägen? Hur kan du försvara SD som i senaste valet hade 14 politiker som avslöjades ha kopplingar till nazism?
Sanningen är att Vänsterpartiet inte längre är kommunister och till skillnad mot SD har gjort upp med sin historia.
Hur kan du försvara SD som lovade en vitbok där man skulle göra upp med sitt förflutna innan valet 2018 men som 2 år senare inte har kommit ett steg på vägen? Hur kan du försvara SD som i senaste valet hade 14 politiker som avslöjades ha kopplingar till nazism?
Om du har synpunkter på samarbete med Vänsterpartiet så bör du lämpligen rikta dig till Sverigedemokraterna, KD och Moderaterna som i närtid, i ett flertal frågor, inlett samarbete med Vänsterpartiet.
Att partier som M och KD inte har några som helst problem att samarbeta med Vänsterpartiet innebär förstås att du är ute och cyklar i din svartmålning av Vänsterpartiet.