Invandrare och problem
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Jojo, när Aftonbladet konfronterar rektorn med uppgiften att en elev fått urin hällt över sig i sömnen säger rektorn att han UTGÅR ifrån att eleven inte låg i sin säng när det inträffade. Tycker du att det är ett trovärdigt uttalande av en rektor som försöker förhindra en skandal?
Det är tydligt att du egentligen inte bryr dig om dessa vidriga handlingar, du är bara intresserad om handlingen har utförts av någon med utländskt ursprung..
Den enda bekräftade uppgiften i din artikel är rektorns uttalande. Vi kan nog utgå från att detta ligger nära sanningen. Det övriga var inte bekräftat utan ett rykte, även om det hela naturligtvis är förkastligt ur vilken synpunkt som helst. Det är dock inte samma sak som att urinera på ett naket misshandelsoffer.
Det verkar som du anklagar mig för rasism? Förutom att vara helt taget ur luften och fullständigt befängt, anser jag det vara en mycket obehaglig anklagelse i så fall. Jag ser helst att du tar tillbaka den.
Det har NOLL med skattesänkningarna att göra. Löfven skyllde på skattesänkningar. INTE EBO som skäl tilö ungdomsbrottsligheten.
SD var enda parti som röstade nej till EBO.
På förekommen anledning. Dubbelkonton, för att komma runt varningar/avstängningar är inte tillåtna. Dessa konton kommer att raderas. Håll god ton i tråden. /Admin
Om du tror att 160 miljarder (160 000 000 000 kr) I minskade intäkter till välfärd, skola, rättsväsende, socialtjänst osv. Inte har påverkat resultat så är det upp till dig. Många andra har upplevt skillnaden.
Jag tror att alla egentligen vet att det skapat stora problem, men att vissa har så otroligt svårt att erkänna att de haft fel.
Skulle folk kunna erkänna lättare att de faktiskt haft fel, skulle mycket vara vunnet.
De som skriker högst om hur hemska alla sd:are och nationalister är- är nog de som nu fattat att de är på fel sida av historien men desperat försöker smutskasta SD i något slags hopp om att klamra sig fast.....
...klamra sig fast vid en tid då de "visste" att vänstern vad god och SD ond.
Verkligheten visar sig vara en annan.
Det är tex inte helt lätt för vänstern att relativisera alla de vidriga förnedringsrån, skjutningar och hedersvåld som förekommer i samhället.
Men vänstern försöker tappert. Allt det beror nog på skattesänkningar. Eller varför inte LAS?
Det var absolut inget i den artikel du länkade som bekräftade det. Jag väntar fortfarande på tung forskning som stödjer Löfvens förvirrade teori.
Varför är skattesänkningar anledning till ungdomsbrottslighet men har ingen koppling till grov brottslighet eller våldet? Lövfen sa ju att han inte såg det komma.
Ja har i ett stort antal inlägg visar dig hur mycket Alliansen sänkte skattekvoten under åren 2007-2014. Sammanlagt handlade nästan om 4 procentenheter. Du behöver bara kolla Sveriges BNP för att se hur statskassan dränerades av dessa skattesänkningar. År 2014 handlade om drygt 160 miljarder kronor. Idag är det självklart ännu mer.
Tidiga insatser från polis och socialtjänst är viktigt för att stävja ungdomskriminalitet. Socialtjänst och polis är två exempel på verksamhet som fick gör lite pengar när alliansen regerade. Att du inte ser att detta var negativt för samhällsutvecklingen är märkligt.
Du har fortfarande inte visat något som styrker att skattesänkningar har skapat den stora ungdomsbrottsligheten.Visa forskning som stödjer det tack.
Visa också forskning som visar att skattesänkningar inte har någon som helst effekt på grov brottslighet.