Invandrare och problem
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Jag tror att kulturella skillnader kan orsaka stora problem. Jag är nyfiken på vad de som INTE tror att just kulturella skillnader är orsaken, tror? Vad kan då vara orsaken? Genetik? Eller vaddå? För det är ju rätt osannolikt att slumpen skulle göra att oroligheter till en förkrossande majoritet uppenbarades i vissa miljöer.
Om det alltid varit samma problem har alltså skattesänkningar inget alls med saken att göra alltså? Bra. Då förstår jag också varför Löfven inte kunde se den grova brottsligheten komma..
Jag tror att kulturella skillnader kan orsaka stora problem. Jag är nyfiken på vad de som INTE tror att just kulturella skillnader är orsaken, tror? Vad kan då vara orsaken? Genetik? Eller vaddå? För det är ju rätt osannolikt att slumpen skulle göra att oroligheter till en förkrossande majoritet uppenbarades i vissa miljöer.
Att det inte finns koppling kiss och bajs förstår alla utom brunhögern. Att det finns en koppling mellan utsatthet och segregation är ett välkänt faktum.
Är det kulturella faktorer som gör att svenskar som bosatt sig i Thailand ägnar sig åt olagligheter för att ha råd att stanna kvar?
Att det finns en koppling mellan utsatthet, segregation och kriminalitet är ett välkänt faktum, skulle det stå..
Är det kulturella faktorer som gör att svenskar som bosatt sig i Thailand ägnar sig åt olagligheter för att ha råd att stanna kvar?
Att det finns en koppling mellan utsatthet, segregation och kriminalitet är ett välkänt faktum, skulle det stå..
Källa på det du skriver, att det skulle vara frekvent förekommande. Du menar alltså att de horder av barnfamiljer som åker till Thailand (och vars barn bla går på svenska skolan där) skulle "ägna sig åt olagligheter för att stanna kvar"? Och även övriga svenskar, trots att lagstiftningen i Thailand går hårdare åt utlänningas brottslighet? Intressant! Har aldrig sett sådan statistik, men är nyfiken, så länka gärna!
Har aldrig hört talas om svenskar som tex gått med i gäng i Thailand, skjutit folk, bombat, bidragsfuskat, systematiskt gruppvåldtagit eller försökt sätta skräck i lokalbefolkningen osv. Men ska bli intressant att se din statistik angående detta!
Nej pratar inte om turister utan om svenskar som bosatt sig i Thailand.
www.expressen.se/premium/nyheter/svenskar-begar-brott-for-att-ha-rad-att-stanna-i-thailand/
Bakom betalvägg och en artikel i Expressen (dvs ej statistik) men bortsett från det: vad gör DU för att hjälpa denna utsatta grupp, thailandssvenskarna? Du drog ju själv paralleller mellan segregation, utsatthet o brottslighet: