• båtship12345

Invandrare och problem

Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?

Jag är genuint nyfiken.

-->VAR OBJEKTIVA<-- 

• Svar på tråden Invandrare och problem
  • KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-25 18:55:16 följande:
    Regeringen 1985 byggde på aktivt stöd av VPK i riksdagen för att hålla. 1982-1985 gjorde Palme flera eftergifter till VPK. Bland annat för att få igeonom nya momssatser.

Att S gärna skulle ha bildat regering med hjälp av V på 80 talet är en lögn. S förde överhuvudtaget inga samtal om regeringsbildning med VPK.  1982 fick S ensamt fler röster än hela det borgeriga blocket. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Stefan)
    Padirac skrev 2020-02-25 19:05:41 följande:

Vad menar du med att blanda in kommunister och sossar i SDs nazistiska och fascistiska bakgrund. Skulle någonting annat än SDs totala ärlighet om sin bakgrund och sin politiska historia rättfärdiga nazism, rasism och fascism?

Hur tänker du att andra partiers ev kommunism eller ev samröre med kommunism tvättar sverigedemokraternas bruna skjortor till vita?

Det gör det inte. Men man ska inte hymla om att det finns ett betydligt smutsigare parti i riksdagen än SD..
  • Anonym (Stefan)
    KillBill skrev 2020-02-25 20:03:12 följande:

Att S gärna skulle ha bildat regering med hjälp av V på 80 talet är en lögn. S förde överhuvudtaget inga samtal om regeringsbildning med VPK.  1982 fick S ensamt fler röster än hela det borgeriga blocket. 

1982

"I riksdagspolitiken bröts den tidigare isoleringen av dåvarande VPK 1982 i och med att partiet sade nej till den föreslagna momshöjningen som föreslogs av den dåvarande socialdemokratiska regeringen Palme för att finansiera vallöftena. Istället fick partiet efter förhandlingar mellan Palme och Werner från riksdagens talarstol igenom höjda livsmedelssubventioner som kompensation för momshöjningen samt höjd tobaksskatt för att finansiera dessa subventioner."

1985;

"

Vid valet gick socialdemokraterna bakåt och regeringen blev beroende av Vänsterpartiet kommunisternas uttryckliga stöd för att få igenom sina propositioner i riksdagen"

sv.m.wikipedia.org/wiki/Regeringen_Palme_II
  • KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-25 20:11:57 följande:

1982

"I riksdagspolitiken bröts den tidigare isoleringen av dåvarande VPK 1982 i och med att partiet sade nej till den föreslagna momshöjningen som föreslogs av den dåvarande socialdemokratiska regeringen Palme för att finansiera vallöftena. Istället fick partiet efter förhandlingar mellan Palme och Werner från riksdagens talarstol igenom höjda livsmedelssubventioner som kompensation för momshöjningen samt höjd tobaksskatt för att finansiera dessa subventioner."

1985;

"

Vid valet gick socialdemokraterna bakåt och regeringen blev beroende av Vänsterpartiet kommunisternas uttryckliga stöd för att få igenom sina propositioner i riksdagen"

sv.m.wikipedia.org/wiki/Regeringen_Palme_II

Jisses, förstår du inte vad en regering är för något? Moderaterna gjorde flera överenskommelser med regeringen under åren 2014 -2018 men det innebar inte att moderaterna var en del av regeringen.
  • Padirac
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-25 20:04:23 följande:
    Det gör det inte. Men man ska inte hymla om att det finns ett betydligt smutsigare parti i riksdagen än SD..
    Då är vi överens om SDs smutsiga historia av rasism, nazism och fascism?
  • Perjonsson
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-25 18:55:16 följande:

Regeringen 1985 byggde på aktivt stöd av VPK i riksdagen för att hålla. 1982-1985 gjorde Palme flera eftergifter till VPK. Bland annat för att få igeonom nya momssatser.

Stefan, dessa vänsterblivna bakterierna förstår inte vad politik o sannimg är.

1985 gjorde jag min första aktiva valkampanj utan att höra till något parti.

Men jag startade ett krig mot Sossarna när det stod solklart hur ruttet detta parti jobbade /facket Metal av 52 på tex min arbetsplats.

Jag vägrade gå med i facket då jag sa att jag imte gillade vad de gjorde. Då gick man aktivt ut på fabrikens hundratals anställda för att smutskasta mej som svartfot och det dröjde bara dagar tills jag fick spydiga ord sagda bakom ryggen när jag cyklade förbi, men även andra som hyllade mej för att äntligen var det någon som vågade hugga tillbaka.

Detta gjorde att jag trappade upp kriget mot sossarna i facket efter arbetstid och jag gjorde det riktigt pinsamt för dom vilket de sen fick erkänna i lokaltidningen.

Än idag kan jag träffa på gamla anställda som minns vad jag gjorde 1985
  • Anonym (Stefan)
    KillBill skrev 2020-02-25 20:40:13 följande:

Jisses, förstår du inte vad en regering är för något? Moderaterna gjorde flera överenskommelser med regeringen under åren 2014 -2018 men det innebar inte att moderaterna var en del av regeringen.

Att en regering överlever pga ett partis utryckliga stöd är talande. Det S gjorde med VPK är precis samma sak som om M och KD bildade regering 2022 efter SDs godkännande.
  • Anonym (Stefan)
    Padirac skrev 2020-02-25 20:53:09 följande:

Då är vi överens om SDs smutsiga historia av rasism, nazism och fascism?

Vi är överens om att det finns enstaka som varit associerade till partiet som varit nazister. Precis som enstaka sossar, mpare och V anhängare hyst icke-demokratiska åsikter.
  • KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-26 07:06:37 följande:

Att en regering överlever pga ett partis utryckliga stöd är talande. Det S gjorde med VPK är precis samma sak som om M och KD bildade regering 2022 efter SDs godkännande.

Nej det är det inte

Att du försöker få det till att om ett oppositionsparti gör en överenskommelse med en sittande regering så innebär det att oppositionspartiet är en del av regeringen är otroligt komiskt. Med din logik är både moderaterna och Kristdemokraterna en del av regeringen
  • KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-26 07:07:35 följande:

Vi är överens om att det finns enstaka som varit associerade till partiet som varit nazister. Precis som enstaka sossar, mpare och V anhängare hyst icke-demokratiska åsikter.

Det går väl ett par hundra rasistiska sverigedemokrater med icke demokratiska åsikter på varje motsvarande frän övriga partier. Dessutom har många rasistiska sverigedemokrater med icke demokratiska åsikter förtroendeuppdrag för SD..
Svar på tråden Invandrare och problem