• båtship12345

Invandrare och problem

Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?

Jag är genuint nyfiken.

-->VAR OBJEKTIVA<-- 

• Svar på tråden Invandrare och problem
  • Anonym (Stefan)
    Padirac skrev 2020-03-01 11:03:22 följande:

Så du anser att det är OK att samarbeta med antidemokratiska partier?

Jag anser att man ska agera konsekvent. Svara på frågan jag ställde istället för att tramsa nu
  • Anonym (Stefan)
    KillBill skrev 2020-03-01 11:00:38 följande:

Sanningen är att Vänsterpartiet inte längre är kommunister och till skillnad mot SD har gjort upp med sin historia.

Hur kan du försvara SD som lovade en vitbok där man skulle göra upp med sitt förflutna innan valet 2018 men som 2 år senare inte har kommit ett steg på vägen? Hur kan du försvara SD som i senaste valet hade 14 politiker som avslöjades ha kopplingar till nazism?

Skulle du säga att SD inte längre var nazister så länge det stod i deras principprogram att de ska verka för ett nazistiskt samhälle?
  • Anonym (Stefan)
    KillBill skrev 2020-03-01 11:07:34 följande:

Om du har synpunkter på samarbete med Vänsterpartiet så bör du lämpligen rikta dig till Sverigedemokraterna, KD och Moderaterna som i närtid, i ett flertal frågor, inlett samarbete med Vänsterpartiet.

Att partier som M och KD inte har några som helst problem att samarbeta med Vänsterpartiet innebär förstås att du är ute och cyklar i din svartmålning av Vänsterpartiet.

Att vara bereds att samarbeta med både SD och V är komsekvent. Att konstant samarbeta med V i årtionden men inte samarbeta med SD, som S, är hyckleri på hög nivå
  • KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-01 11:12:52 följande:
    Skulle du säga att SD inte längre var nazister så länge det stod i deras principprogram att de ska verka för ett nazistiskt samhälle?

Det är ingen som säger att SD är ett nazistiskt parti men däremot är det odiskutabelt att SD bildades av veteraner inom svensk nazism och fascism. Det är också tydligt att SD fortfarande hyser personer med nazistiska och fascistiska böjelser. Tex så avslöjades det  att 14 SD politiker i det senaste valet hade koppling till nazism.

Det senaste veckorna har partiföreträdare för SD angripit fri media, kommunala tjänstemän och fackförbund. SDs fascistiska ådra skiner tydligt igenom och detta är inte ett parti som andra partier bör samarbeta med.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-01 10:59:06 följande:
    Det enda jag har problem med är hyckleriet hos de som anser att allt samarbete med SD är förkastligt men ger OK till samafbete med V. V är ett öppet kommunistiskt och därmed anti-demokratiskt parti. Alla som har en annorlunda syn på samarbete med V än SD hycklar.

Ser du olika på samarbete med V och SD? Då hycklar du!! Jag anser att man ska behandla dem på samma premisser vilket är det enda rimliga.
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-01 11:11:51 följande:
    Jag anser att man ska agera konsekvent. Svara på frågan jag ställde istället för att tramsa nu
    Så du ser alltså inte något annat problem med att samarbeta med anti-demoktatiska partier än att det ska vara konsekvent (från olika partigruppers håll). Död

Ja, jag säger då det - att SDvurmare inte drar sig för antidemokratiska och auktoritära partiinlag är ingen nyhet. SD är det parti det alltid varit och det är enbart bland dem antidemokratiska, nazistiska, rasistiska och fascistiska tendenser och medlemmar är mer än välkomna Kräks   

• KillBill
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-01 11:14:14 följande:
    Att vara bereds att samarbeta med både SD och V är komsekvent. Att konstant samarbeta med V i årtionden men inte samarbeta med SD, som S, är hyckleri på hög nivå

Till skillnad mot SD så har vänsterpartiet gjort upp med sitt förflutna och dessutom har vänsterpartiet i modern tid inte lagt politiska förslag som hotar demokratiska grundprinciper. Skulle vänsterpartiet lagt förslag i linje med SDs förslag hade det självklart varit lika förkastligt att samarbeta med V.   

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Stefan)
    KillBill skrev 2020-03-01 11:32:21 följande:

Det är ingen som säger att SD är ett nazistiskt parti men däremot är det odiskutabelt att SD bildades av veteraner inom svensk nazism och fascism. Det är också tydligt att SD fortfarande hyser personer med nazistiska och fascistiska böjelser. Tex så avslöjades det  att 14 SD politiker i det senaste valet hade koppling till nazism.

Det senaste veckorna har partiföreträdare för SD angripit fri media, kommunala tjänstemän och fackförbund. SDs fascistiska ådra skiner tydligt igenom och detta är inte ett parti som andra partier bör samarbeta med.

Varför är det mer ok att samarbeta med ett parti som utryckligen skriver i sitt principprogram att de ska verka för ett kommunsitiskt samhälle än med ett som ändå försöker utesluta de med fascistiska tendenser?
  • Anonym (Stefan)
    Padirac skrev 2020-03-01 11:33:17 följande:

Så du ser alltså inte något annat problem med att samarbeta med anti-demoktatiska partier än att det ska vara konsekvent (från olika partigruppers håll). 

Ja, jag säger då det - att SDvurmare inte drar sig för antidemokratiska och auktoritära partiinlag är ingen nyhet. SD är det parti det alltid varit och det är enbart bland dem antidemokratiska, nazistiska, rasistiska och fascistiska tendenser och medlemmar är mer än välkomna    

Svara på frågan!!!! Är det enligt dig ok att samarbeta med V, som skriver att de verkar för kommunism i sitt eget partiprogram, än SD. I så fall varför. Svarar du inte mu har du noll trovärdighet kvar.
  • Anonym (Stefan)
    KillBill skrev 2020-03-01 11:36:59 följande:

Till skillnad mot SD så har vänsterpartiet gjort upp med sitt förflutna och dessutom har vänsterpartiet i modern tid inte lagt politiska förslag som hotar demokratiska grundprinciper. Skulle vänsterpartiet lagt förslag i linje med SDs förslag hade det självklart varit lika förkastligt att samarbeta med V.   

Så då menar du alltså att tex M skulle kunna skriva i sitt partiprogram att de ska verka för ett nazistiskt samhälle utan att det skulle försvåra samarbete med dem? Så länge de inte lägger "fel" motioner. Trovärdigt hörrö...
  • Padirac
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-01 13:39:01 följande:
    Varför är det mer ok att samarbeta med ett parti som utryckligen skriver i sitt principprogram att de ska verka för ett kommunsitiskt samhälle än med ett som ändå försöker utesluta de med fascistiska tendenser?
    MK säger att det är OK med lite nazism och rasism och antidemokratiska idéer så länge de inte lyfts fram kontinuerligt

Kräks
Svar på tråden Invandrare och problem