Anonym (Soc.) skrev 2019-12-03 22:22:35 följande:
Mmm... jo vi förstår att du måste må piss i allt detta, det har du ju berättat mycket om. Hur barnen mår i allt detta har du inte varit så fokuserad på.
Snälla människa, kan du inte förstå nånting? Barnen är 4 år, 3 år och 1.5 år?! Självklart att vi har tänkt på exakt allting och också tillsammans med socialen, så att vi gör deras överflytt till en trygghet i barnens liv. Hade vi inte brytt oss så hade barnen direkt flyttat men nu tar vi det sakta men säkert framåt, så att våra barn får en trygg överflytt till familjehemmen och jag tänker inte bry mig i vad du eller Stina skriver, då ni endast vill utpeka föräldrar som svaga och värdelösa, som har med socialen att göra!
Jag har själv bott i fosterfamilj flera gånger under min uppväxt pga att min mamma misshandlade mig både psykiskt och fysiskt. Jag flyttades först direkt men andra gången valde jag själv att lämna familjen så jag slapp misshandeln och jag vet hur hemskt det är att dras ifrån sin familj och in i en ny värld och det är därför jag tycker det är 100% viktigt att dom får en trygg överflytt.