• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Loea
    hundenhubbe skrev 2019-12-16 21:25:39 följande:

Har alltid ömma bröst någon dag efter äl men känner inget nu. Hade även de under graviditet. Antingen är det positivt eller negativt. Orkar inte analysera mer. Vill ha positivt så jag slipper dehär varje månad :p tror bebisverkstan börjat påverka sömnen då jag som sagt inte kan komma till ro och somna. En ständig stress fast man försöker slappna av och inte tänka på de...

Nej det enda man kan göra innan ett plus på stickan är att vänta. Kan bli så stressande ibland det här med att folk ska känna alla tecken hit och dit. Hälften av de som känner något är inte gravida. Precis som att hälften av dom som inte känner något också är gravida. Är en sån jäkla uttömmande process det här. Man försöker göra alla rätt och ändå vet man aldrig när det funkat och inte. Tror jag har lite samma som du, kroppen blir så stressad att den inte vet ut eller in. Min mens är en vecka sen helt plötsligt och ingenting syns på gravtest. Bara att vänta..
  • Loea
    Bolla99 skrev 2019-12-17 07:27:05 följande:

Fick svaaagt positivt på cb igår och och förrgår (blankt dagen innan det). Tog ett rfsu imorse och liksom väntade mig att se en skugga åtminstone men näää, helt blankt.... Tror jag är på ÄL +9 eller 10 idag så det är fortfarande tidigt men nu känns det kört denna månad :(. Usch så ledsen man blir när man liksom tänkt att NU tog det sig nog så bara nääää......

Men när har du bim? Om det inte varit än så finns det ingen anledning att ta ut något i förskott, varken svaga svaga plus eller blanka svar. Bara att vänta och se, finns fortfarande chans! :)
  • Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-17 09:15:13 följande:

Nej det enda man kan göra innan ett plus på stickan är att vänta. Kan bli så stressande ibland det här med att folk ska känna alla tecken hit och dit. Hälften av de som känner något är inte gravida. Precis som att hälften av dom som inte känner något också är gravida. Är en sån jäkla uttömmande process det här. Man försöker göra alla rätt och ändå vet man aldrig när det funkat och inte. Tror jag har lite samma som du, kroppen blir så stressad att den inte vet ut eller in. Min mens är en vecka sen helt plötsligt och ingenting syns på gravtest. Bara att vänta..

Det är ju otroligt psykiskt påfrestande. Så pass att jag och min man denna gång bestämde efter 7 månaders försök att ?ge upp? ett tag. Vi blev så ledsna varje månad att det drog ner oss å stressen kring ÄL å BIM blev för mycket. När jag ?gav upp? så blev jag ironiskt nog gravid, troligtvis en tillfällighet men det säger ändå mycket hur psykiska måendet hänger ihop med det kroppsliga. Stress är förödande för graviditet. Jag vet att det inte är någon tröst för alla säger så å de låter så enkelt men kanske pausa en-två månader för att slippa pressen å tänka att man vilar kroppen dessa månader <3
  • Bolla99
    Loea skrev 2019-12-17 09:22:41 följande:

Men när har du bim? Om det inte varit än så finns det ingen anledning att ta ut något i förskott, varken svaga svaga plus eller blanka svar. Bara att vänta och se, finns fortfarande chans! :)

På torsdag :) Har plussat på ÄL +9 /10 med mina tre andra barn så det är väl därför det känns nedslående nu..
  • Gosan28

Hoppar in här jag också!

Spännande att läsa alla meddelanden :) grattis till er som redan plussat i december. Någon mer här som har bim på julafton?

• hundenhubbe
    Loea skrev 2019-12-17 09:15:13 följande:

Ja väntan är hemsk..! Jag ska verkligen försöka sluta med dehär nu! Kommer inte på någon annan anledning att sömnen rubbas. Och jag tänker på de konstant så blir typ helt hjärntrött. Som du säger, man försöker försöker och gör allt "rätt" men ändå blir det fel... tröttsamt
  • hundenhubbe
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-17 09:25:05 följande:

Det är ju otroligt psykiskt påfrestande. Så pass att jag och min man denna gång bestämde efter 7 månaders försök att ?ge upp? ett tag. Vi blev så ledsna varje månad att det drog ner oss å stressen kring ÄL å BIM blev för mycket. När jag ?gav upp? så blev jag ironiskt nog gravid, troligtvis en tillfällighet men det säger ändå mycket hur psykiska måendet hänger ihop med det kroppsliga. Stress är förödande för graviditet. Jag vet att det inte är någon tröst för alla säger så å de låter så enkelt men kanske pausa en-två månader för att slippa pressen å tänka att man vilar kroppen dessa månader <3

Dedär har jag faktiskt hört mkt! Lika så att dom som tillslut fått godkänt att få hjälp blir gravid då för dom släpper allt! Jag tror att vi inte blivit gravida pga stress, men då främst från mig då sambon verkligen kör: de blir när det blir. Egentligen har jag ingen anledning att stressa!! Har 2 fina barn och den tredje blir isåfall en fin bonus och de spelar ingen roll när den kommer, men trots detta stressar man upp sig? Blir så less på mig själv!
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-17 10:29:47 följande:

Hoppar in här jag också!

Spännande att läsa alla meddelanden :) grattis till er som redan plussat i december. Någon mer här som har bim på julafton?

Jag har de :D
  • hundenhubbe
    xesistix skrev 2019-12-17 06:38:13 följande:

Hej, har följt er länge då vi planerar ett tredje barn (första försöket).

BIM den 23:e så hoppades verkligen på en positiv julklapp men kände mig ändå dum som testade imorse. Det är så tidigt så förväntade mig ett tokblankt test men fick detta...

Skakar. Kan det vara..?

Tror plus!! Cb early? Jag är sugen på att ta ett imorgon men tror jag ska hålla mig till på fredag!
  • Fantasifulltnamn

Enligt appen premom så hade jag äl igår, men vart är min ägglossningsflytning som alla skriver om? Jag har haft lotion flytningar, nu är dom blötare men fortfarande lotion aktiga liksom. Får ingen sträng mellan fingrarna om man säger så... Och har inte fått det heller. Har haft mensvärk i en vecka och ljumskarna känns av.
Svar på tråden BIM December 2019