Inlägg från: Lillaräkan1919 |Visa alla inlägg
  • Lillaräkan1919

BIM December 2019

Bim va igår och hade Inge test hemma så jag chansade å tog ett digitalt ägglossningstest. Såhär blev svaret :S jag måste nog till apoteket vid 8, blev så paff samtidigt som det borde kunna indikera på en graviditet? Eller har nån erfarenhet av liknande?

Har nån av er plussat efter starkt ägglossningstest på BIM +1?

• Lillaräkan1919
    solkakan skrev 2019-12-11 07:36:57 följande:

Jag har läst att det kan vara så men aldrig varit med om det själv. Uppdatera oss gärna hur det gick.

Jodå de var precis som jag misstänkte men ändå inte vågade hoppas på efter månader av besvikelser, jag är gravid!!

• Lillaräkan1919

Lägger in mig på plussat

2/12 - Nixtie

3/12 pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, En sladdis? , Barbrastrei

7/12 - saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191, jenno0

10/12 - Loea

11/12 - MW90

12/12 - Mirum, FELT, s0ff

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina

15/12 - MsSuzyLee

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn, erla91, Snarttrettiochtrevar89

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595, Pewc

Plussat:

Linnmal

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Smuffsan

Bobbycar92

Hoppas96

Lillaräkan1919

• Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-11 08:38:58 följande:

Grattis grattis! Vad kul! Har du haft några symptom?

Faktiskt bara humörsvängningar en vecka innan bim som jag trodde va pms men på BIM -1 kände jag av brösten och svagt illamående. Igår grät jag halva dagen för ingenting å då började jag ana.. idag har jag molvärk i mage å bröst :) men inte nå galna tecken som jag letat efter varje månad tidigare detta år :)
  • Lillaräkan1919
    Hoppas96 skrev 2019-12-11 08:53:58 följande:

Har blödit hela natten så mitt plus var inte långvarigt.. Bm sa på telefon att det med största sannolikhet är ett missfall. Fy fan vad jobbigt detta är..

Åh fy vad ledsamt :( så ledsen för din skull! Det finns ingen tröst just nu men det ljusnar och tids nog kommer plusset som förblir <3
  • Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-11 10:46:34 följande:

Intressant! Jag börjar känna att det snarare är ett graviditetstecken om jag inte har några symptom haha.

Det var faktiskt så jag själv också kände, de va egentligen lika med min förra graviditet men man glömmer snabbt och man vill så gärna känna allt :) men gråtkalaset igår kunde jag inte ignorera så då förstod jag
  • Lillaräkan1919
    hundenhubbe skrev 2019-12-11 11:33:42 följande:

Stort grattis!

Och grattis alla andra plus, så härligt att få fint plus lagom till jul :)

Tusen tack!
  • Lillaräkan1919

Det konstiga är att iaf för mig så infinner det en känsla att ?nu är jag gravid?. Har försökt lura till mig den känslan innan å de har varit negativa test å nu när jag nästan nekade till att känna då kom känslan :) det är konstigt vad kroppen kan spöka både på gott och ont

• Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-11 13:30:13 följande:
    Så himla märkligt! Ibland bara vet man. Men vad det tär på en dom där månaderna när man går runt och känner allt som inte är något.
    Ja det är ju en pina rent ut sagt! När har du bim?
  • Lillaräkan1919
    Anonym (Äckelvarning) skrev 2019-12-11 14:01:14 följande:

Hej på er. Varning för äckelbild.

Jag ska enligt appen ha äl imorgon eller i övermorgon. Har två appar som säger olika.

Läste om att man ska kunna se på flytningar samt känna på livmodertappen när man har äl. Så idag har jag undersökt där nere, var dock väldigt svårt att hitta något där inne. Tror jag hittade tappen tillslut, typ en hård kula? Vet inte hur jag ska beskriva det. Samt att sekret följde med ut på fingret. Känns väldigt konstigt att först ta foto på det och sen dela med mig till er. Men vart någonstans i cykeln "borde" jag vara enligt er? Ber om ursäkt i förhand för bilden. Har knappt något som rinner ut, detta var alltså vad som fastnade när jag letade där inne.. Usch, gör ni andra också sånna här skumma saker? Vågar inte säga något till sambon direkt. Haha. Men är det ens i närheten av ägglossning?

Hej! Jag har lyckats blivit gravid av att just göra det du gjort, undersökt tappens läge/hårdhet, flytningar mm. Jag skulle gissa att det där är innan din ägglossning, alltså de e nån dag kvar innan ägglossningsflytningarna kommer. Dom är ju igenkännliga pga att dom är så trådiga och genomskinliga. Så därför behöver man ju göra det genom en hel cykel för att identifiera sina egna olika stadier. hoppas det hjälpte något :) förresten så är det ganska kul å blanda in sin partner för vi kan gapskratta åt trådiga flytningar och det blir mycket lättare att få till det om det är roligt!
  • Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-11 14:43:35 följande:
    Ja verkligen.. Har räknat med igår 10/12 men skulle lika gärna kunna vara idag. Har tagit en sån billig sticka i måndags, visade ingenting och blev oundvikligen besviken. Men om mensen inte kommit imorgon när jag vaknar tänker jag ta ett cb med veckoindikator på morgonen. Just nu känns det inte som att jag ska ha mens. Men den kan också bara vara sen.
    håller tummarna! Det är alltid lika jobbigt att ta testen fast man vill veta. ja vänta några dagar :) uppdatera gärna :)
  • Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-13 13:24:04 följande:
    Tack för svar! Då vet jag att jag kan vänta mig en mens iaf / ev graviditet. Har varit så mycket symptom de senaste två månaderna, som bara visat sig vara ovanligt stark ägglossning. Så nu vet iaf hur min ägglossning känns, bekräftade den med ägglossningsstickor också denna månaden. Och lyckades få till det i samband med det. Men nu är alla symptom som bortblåsta och det känns nästan som om jag haft mens men glömt bort det haha.

Är väl bara att vänta och se, tillslut kommer den väl. Om inte så får jag ta ett nytt gravtest om en vecka.
    Det finns ju ett scenario till och det är ju att du kan känna av att ägglossning är påväg men att den faktiskt uteblir, det är ju rätt vanligt att 1-2 ägglossningar per år uteblir. Bara en tanke att du känner av mer om ägget inte släpps fast det är "redo" om du förstår hur jag tänker :)
  • Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-13 13:50:38 följande:
    Ja så skulle det kunna vara! Dock har jag fått mens de andra gångerna det kännts så. Tidigare månader har det känts som att värre än så här kan det ju inte bli iaf, men nu hittade kroppen ytterligare ett sätt att lura mig på. Detta med att ligga i limbo mellan mens/ingen mens/gravid är inte något för mitt psyke alltså.
    Nä förstår hur du känner! det är jättejobbigt! är det första barnet? 
    jag har haft det superrörigt med ägglossningar mm nu med andra men sen började jag äta bidrottninggele å då jädrans blev det fart på ägglossningarna :P så vill du bli lite extra förvirrad så testa det, men det funkar verkligen för hormoner och fertilitet :)
  • Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-13 15:04:18 följande:

Haha ja det är ju det. Man har noll koll och vill så himla gärna. Har dock varit gravid för några år sen. Det vart helt oplanerat. Var utan preventivmedel en månad och hann inte ens få min första mens. Hade slarvat med kondom en gång och ändå blev det så. Sån sjuk kontrast mot nu när man känner att allt är upp och ner och man försöker göra alla rätt. Då tog jag bara ett random gravtest på kvällen och det visade tydligt plus, fast att jag inte ens missat mensen än. Nu är allt så mycket svårare.

Åh tack för tipset! Gör ägglossningarna ondare då eller vad blir det fart på? :)

Det reglerar hormonerna så att ägglossningen förhoppningsvis blir av och att ägget fäster bättre för att hinnan är mer mottaglig osv. Det funkade iaf på mig ?? Jag provade länge utan å de gick inte så iaf nått som kan hjälpa till ??
  • Lillaräkan1919
    NervösAnonym skrev 2019-12-13 18:30:48 följande:

Blev väldigt intresserad i ditt tips om bidrottningsgele. Skulle väldigt gärna testa det. Men hur ska man äta det? 1 tabl. /dag varje dag eller bara under en period i cykeln?

Man ska äta en kapsel från mensens första dag fram till ägglossningsdagen, sen är de bara å vänta, funkade 1 månaden jag åt den riktigt :)
  • Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-17 09:15:13 följande:

Nej det enda man kan göra innan ett plus på stickan är att vänta. Kan bli så stressande ibland det här med att folk ska känna alla tecken hit och dit. Hälften av de som känner något är inte gravida. Precis som att hälften av dom som inte känner något också är gravida. Är en sån jäkla uttömmande process det här. Man försöker göra alla rätt och ändå vet man aldrig när det funkat och inte. Tror jag har lite samma som du, kroppen blir så stressad att den inte vet ut eller in. Min mens är en vecka sen helt plötsligt och ingenting syns på gravtest. Bara att vänta..

Det är ju otroligt psykiskt påfrestande. Så pass att jag och min man denna gång bestämde efter 7 månaders försök att ?ge upp? ett tag. Vi blev så ledsna varje månad att det drog ner oss å stressen kring ÄL å BIM blev för mycket. När jag ?gav upp? så blev jag ironiskt nog gravid, troligtvis en tillfällighet men det säger ändå mycket hur psykiska måendet hänger ihop med det kroppsliga. Stress är förödande för graviditet. Jag vet att det inte är någon tröst för alla säger så å de låter så enkelt men kanske pausa en-två månader för att slippa pressen å tänka att man vilar kroppen dessa månader <3
  • Lillaräkan1919
    hundenhubbe skrev 2019-12-17 10:37:04 följande:

Dedär har jag faktiskt hört mkt! Lika så att dom som tillslut fått godkänt att få hjälp blir gravid då för dom släpper allt! Jag tror att vi inte blivit gravida pga stress, men då främst från mig då sambon verkligen kör: de blir när det blir. Egentligen har jag ingen anledning att stressa!! Har 2 fina barn och den tredje blir isåfall en fin bonus och de spelar ingen roll när den kommer, men trots detta stressar man upp sig? Blir så less på mig själv!

De borde pratas mer om stress och graviditet för att hitta nya sätt att stressa ner.. jag trodde att det var jag som kände mest press men insåg snabbt hur stressad min man också var och hur nedstämd han blev när testen visade negativt. Nu har vi liksom fått en ny energi till våran relation trots att vi alltid varit sammansvetsade kring allt. Plusset denna gång var nog ännu häftigare än första för det gick på första försöket. Nu har vi fått lov å ?kämpa? lite mer å de krävs en stark relation för det!
Svar på tråden BIM December 2019