• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Hadt

Samma test, bara i olika vinklar för ljuset är så dåligt. Ej redigerat.

Ser strecket tydligt i verkligheten inget snack om att där är ett streck.

Är bara orolig för spök.

Tycker mig se en blå nyans, särskilt i verkligheten.

Är ett CB testa tidigt.

Är idag vad jag tror ÄL+10/11.

Beräknad mens den 25e, haft långa cykler senaste mensarna.

Vad tror ni?
  • Loea
    liloma skrev 2019-12-20 07:11:34 följande:

Imorse hände detta?!?!

Tog ett test i tisdags bim-2 men då syntes det inget. Idag BIM+1. Så ge inte upp hoppet om det inte syns nåt och det är tidigt!

Åh vad kul! Vågar aldrig lite på tidiga tester, dom kan ju visa fel åt båda hållen. Sen kan man ju inte hålla sig från att testa ändå men vågar inte lita på något förens efter bim. Grattis!! :D
  • Patzy90

Är på äl+9. Detta är min tempkurva denna månad. Funderar på att göra ett tidigt test i morgon. Har inga pms symtom förutom nedstämdhet. Hoppas verkligen på ett plus till jul. Detta är vårt 5e försök. Blev gravid på första försöket men fick ett tidigt missfall.
  • liloma
    Loea skrev 2019-12-20 07:36:55 följande:

Åh vad kul! Vågar aldrig lite på tidiga tester, dom kan ju visa fel åt båda hållen. Sen kan man ju inte hålla sig från att testa ändå men vågar inte lita på något förens efter bim. Grattis!! :D

Tack! Det känns såklart jättekul men också konstigt....! Det är första gången jag är gravid, och jag hoppas verkligen allt går bra nu också!
  • Entusiastisk

Blankt test..

Så drömmen stämde inte :)

Så min höga puls och illamående beror på något annat..

Blir ett besök till läkaren istället för mvc!

Håller tummarna att det går bättre för er andra :)

• hundenhubbe
    MammaS4 skrev 2019-12-19 21:30:19 följande:

Jag bor några mil utanför Piteå. Du då?

Östersund :)
  • hundenhubbe

Igår vart det ambulans in till sjukhuset med en tjej som hade krupp som vägra släppa och gjorde henne slö och sjönk i situation. Hon mår bra nu efter medicin! Men huvva vad jobbigt de var där ett tag. Tur man jobbar inom vården och är "van " med folk som inte får luft..

Vakna upp med illamående och så jäkla ond mensvärk!! Sån här värk jag brukar ha samma dag som mensen ska komma...! Långt ner och gör så ont, tror det är därför jag mår illa. Mensen kanske kommer tidigare? Suck..

• Sofieelises

Suck, testade med apotekets egna test imorse, visade noll, nada och inget. Är, vad jag tror, någonstans mellan ÄL + 10-12. Tempen ligger högt. Trodde verkligen att det skulle vara positivt imorse efter svagt plus igårkväll och förrgårkväll så jag är SÅ besviken. Kanske kemisk graviditet bara :(

Bästa vore att hålla sig från att testa i två dagar nu antar jag. Så onödigt med alla dessa tester som jag slängt i sjön nu typ.

• Gosan28
    hundenhubbe skrev 2019-12-20 09:46:49 följande:

Igår vart det ambulans in till sjukhuset med en tjej som hade krupp som vägra släppa och gjorde henne slö och sjönk i situation. Hon mår bra nu efter medicin! Men huvva vad jobbigt de var där ett tag. Tur man jobbar inom vården och är "van " med folk som inte får luft..

Vakna upp med illamående och så jäkla ond mensvärk!! Sån här värk jag brukar ha samma dag som mensen ska komma...! Långt ner och gör så ont, tror det är därför jag mår illa. Mensen kanske kommer tidigare? Suck..

Stackars liten! Hoppas hon mår bättre nu <3

Om du har så stark mensvärk och illamående kanske det betyder något annat.... :) Håller tummarna. Tror du testet kommer idag?

Jag tog ett av mina tidiga test imorse... Det var såklart negativt som jag antog. Men är bim -4 eller till och med bim-5 så är antagligen för tidigt för att testa ändå. Men hoppet lever kvar! Mensvärk och ont i brösten idag (så brukar det vara innan mens så inget nytt där egentligen).
  • Sofieelises

Här är från en engelsk sida, hur många % av gravida som plussar på vilken dag efter ägglossning (days past ovulation). 35% får alltså ett plus 10 dgr efter ägglossning, 51% 11 dagar efteråt osv. Spännande tycker jag - sen vet jag inte hur väl den stämmer ;) Själv är jag ju någonstans mellan 10-12 dagar efteråt och plusset lyser med sin frånvaro.. Men det finns en chans fortfarande enligt denna.

35% at 10dpo

51% at 11dpo

62% at 12dpo

68% at 13dpo

74% at 14dpo

80% at 15dpo

88% at 16dpo

92% at 17dpo

Svar på tråden BIM December 2019