Inlägg från: Entusiastisk |Visa alla inlägg
  • Entusiastisk

BIM December 2019

Hoppar in här!

Har ingen mens att gå på men flera gravidtecken såsom ökad puls i en vecka(nästan 20 slag över min normala vilopuls), Illamående/aptitlöshet, humörsvängningar, trött... Men visst det skulle också kunna betyda något helt annat.. Haha!

För idag var min puls normal igen efter en hel vecka med en morgonpuls på runt 80(har strax under 60 normalt)..

Så får försöka gå på sista gången vi hade sex(28/11) och då hade jag extremt mkt äl-flytningar, öppen livmoderstapp, äl-känningar. .

Imorgon är det 14 dagar sen dess... Men orolig det kan vara för tidigt att testa!? Men gör ändå ett test imorgon bitti när min man kommer hem och ett på söndag innan han åker igen.. Är båda negativa får jag snällt vänta tills den 21 när han kommer hem igen :D och blir även det negativt så är jag säkert bara skengravid och pulsen kanske har med något annat att göra!?

Håller tummarna för alla i tråden!

• Entusiastisk
    Tjoppa12 skrev 2019-12-12 19:45:20 följande:

Testade både morgon och eftermiddag idag, negativt. ÄL-testet ger fortfarande starka utslag, ingen PMS ännu. Men mensen kan ju komma vilken dag som helst, enligt min app är jag på bim-2. Skenis kanske ?

På mina tester syntes det ju streck efter en stund. Mycket svaga så troligtvis är det spök och jag har nog en mens att vänta. Men än vet man inte! Men känns hopplöst när man får neg på bim-2 även om jag vet att man inte ska ge upp hoppet...blöööh

Med min dotter var gravtesten negativa både bim-3 och bim-1.. Plussade inte förrän bim+5.. Så än finns det hopp <3
  • Entusiastisk
    Anonym (MissJ) skrev 2019-12-13 07:52:15 följande:

Hej! Aldrig skrivit i sånna här inlägg men såg nu ett som är intresseanmälan för min fråga. Så jag provar!

Har en dotter på 1 år och vi försöker igen. Dock får jag köra med cb ägglossningstester då jag har oregelbunden mens. Så jag måste ha koll.

Iaf, jag har haft cirkel i 4 dagar( 9 dec) och idag 13 dec nu på morgonen så får jag FAST gubbe direkt.

Denna gång fick jag ingen bli blinkande gubbe.. Någon som vet varför och varit med om det?

Har man blinkade gubbar så har man ju ? fler? chanser att bli gravid, nu känns det som att vi har en chans. Vi har väl bara idag och imorgon på oss att försöka hinna med oss.

Har du testat med morgonurinen?

Isåfall vad jag förstår så är det för att östrogenhöjningen och Lh-höjningen sker ungefär lika.. Generellt brukar östrogenhöjningen komma lite tidigare och kan därför ge först den blinkande gubben innan lh-stegringen..

Om du inte tagit på morgonen kan den ha missat östrogenhöjningen då den är som högst i morgonurinen och därför inte hunnit reagera på den utan direkt på Lh som är det hormon som är mest relevant för att pricka ägglossningen..

Tror det står i instruktionerna att från det att du får fast gubbe så ska man mysa till det den dagen och dagen efter.. Att själva ägglossningen släpper 12-24h från det att du får fast och sen lever ägget ca 24h och spermierna lever upp till 5 dagar :) så kör ni på idag och imorgon så har ni säkrat upp vad ni kan <3 håller tummarna!
  • Entusiastisk
    Anonym (Hoppas) skrev 2019-12-14 08:30:55 följande:

Hej jag har följt denna gruppen lite på avstånd, har haft två tidiga missfall på raken där mensen kommit en vecka senare än beräknat ungefär. Senaste missfallet började 18 november och jag var inne på gyn ett par dagar senare för att få konstaterat att allt var borta och gjorde även ett negativt graviditetstest.

Hatar verkligen denna väntan på att ta graviditetstest och hela tiden leta symptom och denna månaden har jag inte känt något speciellt förutom att jag varit på väldigt dåligt humör och känslig. Har två barn sedan tidigare och har båda graviditeterna fått tidiga symptom såsom ömma bröst och blivit andfådd lätt.

Jag tror att bim är imorgon om det inte blivit alldeles knas efter missfallen och jag gjorde ett testa tidigt i måndags som visade negativt, gjorde ett nytt test i torsdags Med kvällsurinen och även det var negativt. Har hela tiden ställt in mig på att det inte blivit något och har hoppats på att mensen bara kommer så vi kan göra ett nytt försök. MEN, tog ett test i morse mest för skoj skull då jag har många tester kvar och jag hållt mig hela natten. Tycker att jag ser ett streck till men vågar inte hoppas, det syntes som sagt ingenting i torsdags och nu detta? Hoppas men är livrädd för ännu ett missfall.

Beklagar missfallen:(

Men jag ser också utan tvekan ett streck!!

Grattis!!

Du kan ju alltid "bekräfta" det med ett digitalt för att få det svart på vitt imorgon bitti!?

Håller alla tummarna att det förblir så denna gången <3 och vad passar inte bättre nu till julen än ett litet julmirakel<3
  • Entusiastisk

Asså behöver bara skriva av mig men ska försöka fatta mig kort..

Slutade på minipiller 4/10, delammar ff min dotter på 20mån så har ändå lite räknat med att det kommer ta tid att bli gravid.. Snöade in till en början för att kolla om äl kom igång men nada så gav upp rätt snabbt och bara accepterade att go with the flow..

Den 28/11 hade jag (ursäkta) en helt sjuk mängd äl-flytningar(det liksom hängde ner i toan xD sorry för info). Men ja, tänkte att kroppen höll kanske på att starta igång.. Jag och mannen myste till det den kvällen..

Den 3e december när jag gick upp på morgonen fick jag vad jag trodde var blodsockerfall(kändes precis som en överdos av koffein typ!?) Skulle iväg på hälsoundersökning på jobbet och ssk reagerade på min puls när hon tog blodtrycket och det visade sig att jag hade väldigt hög puls(så var troligtvis typ hjärtklappning där på morgonen) .. Jag började sen kolla pulsen frekvent med pulsklocka och min vilopuls hade ökat med 20 slag.. Jag var flåsig och fick mycket hjärtklappningar.. Flytningarna började öka och ibland känns det som jag kissat på mig, jag började må illa/vara helt aptitlös och det ökade... Började tänka "Shit kan jag vara gravid... Redan!?".. Nu har även tröttheten slagit på(även om det inte är så svårförklarat med väder och en dotter som ff vaknar ibland om nätterna)

MEN bara negativa test.. Jag blir tokig för jag mår så galet illa/känner inte för att äta något alls och att flåsa och att pulsen skenar för minsta lilla när jag normalt är i väldigt god form känns sådär (OM jag då inte är gravid såklart)..

Med min dotter fick jag inte plus förrän på ett testa tidigt test på bim+5 jag hade då mått illa/varit aptitlös i 2 veckor så aptitlösheten känner jag igen.. Men ja..

Kan jag liksom vara skengravid även om jag aldrig letade efter tecken eller ens misstänkte graviditeten till en början!? Tänker att pulsen, Flytningarna och illamåendet är svåra att framkalla själv.. Eller?

Kan man må såhär så länge för att kroppen håller på att starta igång? Varför var min vilopuls så hög i en vecka? (den kom ner på sitt normala efter strax över en vecka.. Men den fortsätter att skena iväg så fort jag gör något).. Kan det vara typ då ägget fäste tex och att kroppen sen stabiliserande sig!? Någon annan som mätt sin puls under dessa förhållanden?

Jag vet att jag överanalyserar men ja... Det är lite påfrestande att må såhär utan att veta.. Ni vet säkert själva :)

Min plan är att ta ett testa tidigt, en vanlig sticka och ett digitalt(krydd kanske!? Men ni som vet ni vet;) nu den 20e vilket är 3 veckor efter den 28e när vi hade sex(sexet innan jag började må såhär).. Men ja.. Behövde ändå skriva av mig.. Precis innan allt detta drog igång mådde jag liksom tipptopp.. Men nu känner jag inte ens för julmat(och det är liksom min favoritmat på hela året!!!!)

Någon som har något peppigt att skriva xD input eller känner igen sig eller vadsom..

• Entusiastisk
    Loea skrev 2019-12-15 19:09:58 följande:

Förstår precis vad du menar! Låter ju inte som helt omöjligt att du blivit gravid! Spännande att testa och se, håller tummarna för dig :)

Ang skengraviditet så hade jag alla symptom i boken de två senaste månaderna. Hade aldrig läst om graviditeter eller vetat vad för symptom man kunde känna förutom illamående. Trots det kände jag allt så jävla starkt, inkl illamående. Fick springa in hulkandes på toan mer än en gång, spydde dock aldrig. Litar inte det minsta på min kropp nu, den verkar vara expert på att lura mig. Nu har den till och med tagit bort min mens -.-

Asså kroppen xD

Men det kan inte varit att du haft en kemisk graviditet!? Dvs att du varit gravid men fått missfall i samband med mensen(vilket oftast gör att man inte ens vet om att man vart gravid för man inte ens hinner plussa!?)

Så klart omöjligt då för en/dig att veta.. Men det kan ju varit så när du varit ett bokexempel för en graviditet!?

Hur mycket är din mens sen nu? Tänker du kanske också är en som bara kan plussa sent som jag :)

Hur som helst håller alla tummarna att det blir ett plus för oss alla denna månaden! En super fin julklapp ju!<3
  • Entusiastisk

Någon mer än jag som ska testa på fredagmorgon? :)

Eftersom jag inte har någon mens att gå efter får jag gå på senaste sexet innan mina symptom började så på fredag är det 3veckor.. Är dock en låghormonare(?).. Har aldrig fått positivt på äl-stickor och visade inte plus på ett testa tidigt förrän bim+5 med min dotter.. Så får hoppas det räcker!?

• Entusiastisk
    Loea skrev 2019-12-18 15:18:09 följande:

Samlar mentalt på sånna här berättelser, när folk testat och det inte visar något förens flera dagar efter bim. Tack för att du delade med dig!

Min mens är 7 dagar sen nu. Har ilningar i ljumskarna till och från, "knottriga" bröstvårtor och lotionaktiga flytningar. Men framför allt är det att mensen inte kommit. Men testade negativt senast igår. Skulle lika gärna kunna vara att mensen hoppat över denna månaden, trots att jag tyckt att jag haft en väldigt tydlig ägglossning med ägglossningstest osv. Har läst att det beror på fostret om man är låghormonare eller inte :)

Aha, där ser man.. :)

Well, ska bli spännande att se på fredag även om jag är inställd på att det inte är något..

Men symptom som ökad puls(+20 slag på min vilopuls), Illamående och aptitlöshet, ökade flytningar och molvärk i magen tyder kanske lite på graviditet!?

Men tänker ändå att det beror på annat.. Redan bokat tid hos läkaren för min puls, får även hjärtklappningar och blivit väldigt flåsig helt plötsligt!? Så antingen är jag gravid eller så är det något annat konstigt i kroppen...!? Hm... Håller tummarna för oss!!
  • Entusiastisk
    Loea skrev 2019-12-18 15:18:09 följande:

Samlar mentalt på sånna här berättelser, när folk testat och det inte visar något förens flera dagar efter bim. Tack för att du delade med dig!

Min mens är 7 dagar sen nu. Har ilningar i ljumskarna till och från, "knottriga" bröstvårtor och lotionaktiga flytningar. Men framför allt är det att mensen inte kommit. Men testade negativt senast igår. Skulle lika gärna kunna vara att mensen hoppat över denna månaden, trots att jag tyckt att jag haft en väldigt tydlig ägglossning med ägglossningstest osv. Har läst att det beror på fostret om man är låghormonare eller inte :)

Vad konstigt att mensen inte kommit och inget plus.... Men håller tummarna att det är ett sent plus :D
  • Entusiastisk
    Anonym (Fian) skrev 2019-12-18 18:41:45 följande:

Är detta vad jag tror?

Andra barnet som vi planerar, kämpade 9 månader med första innan det tog sig och nu är det 4:de försöket men andra helhjärtade försöket. Med tanke på min ålder (37) trodde jag knappt jag skulle få uppleva detta igen :)

Åh!! Grattis :D
  • Entusiastisk
    Sofieelises skrev 2019-12-18 20:50:47 följande:

Heej!

Äl+10 här idag. Känner mig så himla varm och mår lite småilla så tog ett test. Kan detta vara nåt??

Ser tyvärr inget :/ men kan ju vara för tidigt :)
  • Entusiastisk

Nu låter detta lite som hokus pokus kanske.. Men ändå lite roligt om det skulle stämma igen..

Med min dotter fick jag ju negativt på bim-3 och bim-1 sen släppte jag det och invänta mensen.. På bim+5 drömde jag att jag var gravid och när jag vaknade tänkte jag att jag kunde ta ett gravtest för skojsskull och det var då till min förvåning positivt..

För några månader sen fick jag en stark känsla av att min bästa kompis var gravid.. Sa det till henne men hon sa att "inte vad hon visste" men en vecka senare så plussade hon(dvs hon var gravid när jag kände det på mig).. Jag skrev även till henne lite på skoj några minuter efter att hon plussat "har du plussat än;)".. Hon berättade det för mig dagen efter att hon var i chock hur jag kunde skriva precis då.. Kan såklart lika gärna vara en slump men fortfarande lite kul..

Inatt drömde jag att jag var gravid. Visade plus på 4 stickor.. Jag var så sugen på att testa i morse när jag vaknade men min man kommer inte hem förrän inatt så vi ska testa imorgon! Men det hade varit så roligt om det stämde igen.. Haha!

• Entusiastisk

Blankt test..

Så drömmen stämde inte :)

Så min höga puls och illamående beror på något annat..

Blir ett besök till läkaren istället för mvc!

Håller tummarna att det går bättre för er andra :)

Svar på tråden BIM December 2019