• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Gosan28
    Sofieelises skrev 2019-12-20 10:34:53 följande:

Här är från en engelsk sida, hur många % av gravida som plussar på vilken dag efter ägglossning (days past ovulation). 35% får alltså ett plus 10 dgr efter ägglossning, 51% 11 dagar efteråt osv. Spännande tycker jag - sen vet jag inte hur väl den stämmer ;) Själv är jag ju någonstans mellan 10-12 dagar efteråt och plusset lyser med sin frånvaro.. Men det finns en chans fortfarande enligt denna.

35% at 10dpo

51% at 11dpo

62% at 12dpo

68% at 13dpo

74% at 14dpo

80% at 15dpo

88% at 16dpo

92% at 17dpo

Åh detta ger mig hopp!!!! Tack för att du delade med dig av detta <3
  • hundenhubbe
    Gosan28 skrev 2019-12-20 10:04:39 följande:

Stackars liten! Hoppas hon mår bättre nu <3

Om du har så stark mensvärk och illamående kanske det betyder något annat.... :) Håller tummarna. Tror du testet kommer idag?

Jag tog ett av mina tidiga test imorse... Det var såklart negativt som jag antog. Men är bim -4 eller till och med bim-5 så är antagligen för tidigt för att testa ändå. Men hoppet lever kvar! Mensvärk och ont i brösten idag (så brukar det vara innan mens så inget nytt där egentligen).

Nu är hon sig själv igen och mår bra :) jag var tvungen att springa på toa imorse gör var säker att mensen kom för hade exakt samma mensvärk som samma dag som mens men inte ens brunt bara massa flytningar. Har lugnat ner sig lite nu men fortfarande rejält molande... Mår illa av de som sagt... Ska ut och titta efter 13!! Hoppas hoppas dom kommer idag!! Jag har också väldigt ömma bröst men brukar också ha de så får inte de för ett tecken! Säkert för tidigt!! Håller tummarna att de kommer ett streck snart <3 annars får vi dynasti januaritråden och peppa varandra, men hoppas inte <3
  • hundenhubbe
    Hadt skrev 2019-12-20 07:23:52 följande:

Samma test, bara i olika vinklar för ljuset är så dåligt. Ej redigerat.

Ser strecket tydligt i verkligheten inget snack om att där är ett streck.

Är bara orolig för spök.

Tycker mig se en blå nyans, särskilt i verkligheten.

Är ett CB testa tidigt.

Är idag vad jag tror ÄL+10/11.

Beräknad mens den 25e, haft långa cykler senaste mensarna.

Vad tror ni?

Jag tror det är ett plus :)
  • hundenhubbe
    Patzy90 skrev 2019-12-20 07:54:14 följande:

Är på äl+9. Detta är min tempkurva denna månad. Funderar på att göra ett tidigt test i morgon. Har inga pms symtom förutom nedstämdhet. Hoppas verkligen på ett plus till jul. Detta är vårt 5e försök. Blev gravid på första försöket men fick ett tidigt missfall.

Exakt som mig! Fick också till det första men är på försök 6 nu sen vi också fick missfall! Vi kämpar på <3
  • hundenhubbe

Här är från en engelsk sida, hur många % av gravida som plussar på vilken dag efter ägglossning (days past ovulation). 35% får alltså ett plus 10 dgr efter ägglossning, 51% 11 dagar efteråt osv. Spännande tycker jag - sen vet jag inte hur väl den stämmer ;) Själv är jag ju någonstans mellan 10-12 dagar efteråt och plusset lyser med sin frånvaro.. Men det finns en chans fortfarande enligt denna.

35% at 10dpo

51% at 11dpo

62% at 12dpo

68% at 13dpo

74% at 14dpo

80% at 15dpo

88% at 16dpo

92% at 17dpo

Bara 74 % på bim? Låter lågt! Men kul om de stämmer för de ger mkt hopp :)
  • Patzy90

Tog precis ett cb early. Kunde inte hålla mig och t6cker mig se ett super svagt streck. Ingen mening att lägga upp kommer inte synas här. Haha. Hoppas det blir starkare! Ska ta ett nytt i morgon bitti

• Loea

35% at 10dpo

51% at 11dpo

62% at 12dpo

68% at 13dpo

74% at 14dpo

80% at 15dpo

88% at 16dpo

92% at 17dpo

Hm intressant information! Stämmer överens med vad jag lyckats läsa mig till på olika håll :) man kan verkligen snöa in på det här alltså! Håller tummarna för dig :)
  • Loea
    Sofieelises skrev 2019-12-20 09:58:39 följande:

Suck, testade med apotekets egna test imorse, visade noll, nada och inget. Är, vad jag tror, någonstans mellan ÄL + 10-12. Tempen ligger högt. Trodde verkligen att det skulle vara positivt imorse efter svagt plus igårkväll och förrgårkväll så jag är SÅ besviken. Kanske kemisk graviditet bara :(

Bästa vore att hålla sig från att testa i två dagar nu antar jag. Så onödigt med alla dessa tester som jag slängt i sjön nu typ.

Usch vad segt! Men vänta och se om mensen kommer iaf, vem vet innan dess :) man blir så nedslagen av alla tester, blir ju en del pengar på ingenting liksom. Jag försöker att inte testa allt för mycket innan bim, men man kan fan inte hålla sig alltså..
  • Gosan28
    Patzy90 skrev 2019-12-20 11:30:54 följande:

Tog precis ett cb early. Kunde inte hålla mig och t6cker mig se ett super svagt streck. Ingen mening att lägga upp kommer inte synas här. Haha. Hoppas det blir starkare! Ska ta ett nytt i morgon bitti

När har du bim?
  • Sofieelises
    hundenhubbe skrev 2019-12-20 11:27:49 följande:

Bara 74 % på bim? Låter lågt! Men kul om de stämmer för de ger mkt hopp :)

Alla har ju inte bim på dag 14, vissa har längre lutealfas (tiden mellan mens och ägglossning än så) :)
Svar på tråden BIM December 2019