Evelinaaan skrev 2020-01-03 15:03:46 följande:
Åh okej jag förstår.. man vill ju gärna följa upp så man vet vad som händer där inne. Hoppas att det ev finns tider tätt inpå ändå så att du kan ta upp sprutan, hade ju vart bra!
Ja det är ju det.. jag får väl vänta och ta ett test om några dagar ifall mensen inte dykt upp. Många som får vänta flera dagar efter bim också för att få postitivt. Men förväntar mig mensen och att detta maskineri ska ta några månader, men man kan ju inte sluta hoppas :)
Ja det är ju skönt att man känner av nånting istället för inget alls då hade man ju oroat sig för det istället.. känner också av tröttheten och känns som att jag kan sova i evigheter och fortfarande jättetrött. Oj konstigt att du har blodiga flytningar så länge efter mensens slut.. ingen aning vad det kan bero på fakriskt..hoppas att detta blir din månad!! :) är det 3e kuren för dig nu?
Har försökt ringa kliniken sen 8 imorse, nu 15 samtal senare kom jag äntligen fram så på fredag blir det vul samt samtal för remiss till ivf så sambon ska åka med. Är på cd14, hoppas att det "gynnar" oss så att vi kan få ovitrellesprutan då!
Hur har det gått för dig? Har du tagit fler test eller har mensen dykt upp?
Tack! Ja detta är 3e kuren med Letrozol.
Cheneyney skrev 2020-01-03 20:58:12 följande:
Har inte hunnit läsa igenom hela tråden men har änsålänge inte hittat ett svar på min fråga.
Jag och min sambo blev oplanerat gravida i december förra året, blev dock ett tidigt mf i v. 6. Vi har försökt sedan dess, inget har hänt. Vi har inga barn sen innan. Nu har det ju gått ett år av försök, och det börjar bli riktigt jobbigt. Äl-tester och temp ger utslag var månad, jag har regelbunden cykel och vi prickar rätt varje gång, ändå händer absolut ingenting.
Vart vänder man sig för att börja hela karusellen med utredning osv? Jag är den som gärna drar mig för att besöka sjukvården i allmänhet och har därför absolut ingen aning om vart vi ska vända oss.
Hej, beklagar ert missfall!
Ring till en gynekologmottagning, typ där du tar cellprov eller tidigare varit i kontakt med gällande preventivmedel. Annars kan du ringa en barnmorskemottagning och förklara er situation, kan de inte hjälpa dig vet de i alla fall vart du kan vända dig :)
Det tog emot innan vi kom iväg på vårt inskrivningssamtal också, men nu ångrar jag att vi inte tog hjälp tidigare! För även om man får hjälp, betyder ju inte det att man blir gravid för det heller, det tar tid.. Lycka till!!