Pusstuss skrev 2019-11-02 13:12:23 följande:
Jättebra hjälp, allt jag vet i förväg lugnar mig lite. Det går i vågor vad jag oroar mig över, just nu mest hur jag ska få ihop den här perioden i mitt liv med arbete och allt annat i livet då jag antar att det tar mycket tid och framför allt ork.
Hur länge sedan är det sedan ni började utredningen till att ni fick svar?
Så var det för mig också, desto mer jag var förberedd på, desto 'lättare' kändes det ändå.
Det blir så klart en del frånvaro från jobbet, beroende på dina arbetstider så klart. Vi hade inskrivningssamtalet den 5/10 vilket tog ca 1 timma, då var både jag och sambon med. Sen var vi tvungna att vänta tills jag var på cd 21-23 vilket blev den 16/10. Då hade även sambon lämnat spermieprov under den tiden. Sedan tog det cirka 1 månad, till den 17/11 innan vi var på återbesök och träffade läkaren och fick reda på våra provsvar. Både tiden för min provtagning och läkarbesöket bokades under vårt inskrivningssamtal vilket var väldigt skönt! Då visste man lixom hur lång tid det skulle ta innan vi fick svaren tillbaka.
Nu när min blödning kom ringde jag in på CD1 och bokade tid för ny provtagning då vi ska se om tabletterna hjälp mig att få ägglossning.
Jag skulle säga att det känns lättare nu jämfört med innan utredningen, nu har vi fått upp ett hopp om att det faktiskt finns en chans att vi kan plussa om några veckor. Sen blir det kanske annorlunda till nästa cykel om vi inte plussar.
Har ni bokat tid för utredning eller funderar ni fortfarande?