Blomma30 skrev 2019-11-12 09:24:01 följande:
Håller tummarna och ändå spännande med allt nytt som händer med kroppen:) så det skulle jag med se som positivt. Läkaren som har kollat våra prov ringde igår och bokade in oss redan nästa vecka på tisdag så det känns skönt:)
Det är väldigt spännande! Tog ett äl test igår när jag hem från jobbet och det var väldigt positivt! :) Nu idag har jag "ont" på högersidan av tjejmagen, där äggblåsan på 22 mm var så tror att ägglossningen är på g typ nu eller under dagen. Så nu har jag lust att sjukskriva mig från jobbet och ringa hem sambon och mysa lite till, haha.
Va skönt att ni fick en tid innan eran resa! Då får ni reda på era provsvar och så sätter ni en plan tillsammans med läkaren. Förhoppningsvis kan ni slappna av under eran resa, vilket vi kunde göra på ett annat sätt innan vi kom igång med behandlingen. Så skönt för er! :)
Anonym (Pinglan) skrev 2019-11-11 21:39:23 följande:
Hejsan :) jag och min sambo har levt ihop i 3 år han föddes steril och vill nu ha ett kärleksbarn med mig.. helt otippat då han varit helt anti insiminering eller tanken på adoption. Vi sökte för två veckor sen och fick en tid nu den 25 november. Är så himla nervös. Jag har 3 barn sen innan. Yngsta är 10 år jag börjar ju komma upp i ålder (inte så jätte gammal hahaha) å är nervös över att de kommer misslyckas och att jag inte kan ge honom ett barn:( nu när han äntligen förstått han kan få barn. Någon som vet hur lång tid en utredning kan ta ? Från första mötet och sen tills man blir inseminerad ?
Som 'anonym sa' nämnde ovan bör ni inte behöva göra någon större utredning innan, de kommer säkert vilja ta prover på dig men sen bör ni kunna remitteras vidare. Sen beror det väldigt på hur lång tid det tar innan ni blir kallade beroende på vart i landet ni bor. Jag håller tummarna för att ni kommer in fort!