Evelinaaan skrev 2020-01-13 11:02:50 följande:
Åh va roligt för dig!! :) Hur är det med sprutan, är det ?säkert? att ägget släpper med den?? Och hur stort måste ägget vara när man ska ta den?
Det känns som att den kommer göra susen för er :)
Hade ju varit grymt kul för er om alla blev Prego samtidigt, kul att umgås när man har barn i samma ålder och kan dela allting tillsammans.
Ja vi får tänka att ivf är sista alternativet. Nu har vi fullt upp med detta, och jag hoppas att vi får vårt pluss snart. Undrar verkligen hur det är när den stunden kommer, kommer man ens tro på det? ;)
Jag har igår avslutat min 10 dagars primolutkur så imorgon eller ons kommer mensen. Och sen ringer jag väl för att göra VUL på dag 10-14 så får vi hoppas på någon stor blåsa :) tänker också lite på sprutan.. jag tar nog iallafall upp den och ser vad hon har att säga, förra cykeln kände jag ju av ägglossningen men vet inte om det släppt ändå? Klurigt dedär :)
Säkert är det väl aldrig, men vad jag hört är det väldigt sällan det inte släpper efter sprutan men jag är inte säker. Vet inte heller hur stora blåsorna behöver vara. Nu var ju min 17 mm, och läkaren ville att jag skulle vänta 1,5 dygn innan jag tog sprutan för ytterligare några mm.
Jag tror ändå på sprutan! Jag svarar ju bra på letrozolen trots enkeldos. Och tidigare har jag haft egen äl. Så vi hoppas att detta ska göra susen!
Jag tror att vi som kämpat länge kommer ha väldigt svårt att förstå att det är något som växer i magen och att faktiskt tro på det. Jag tror (!!) inte att jag kommer våga tro på det förrän magen börjar växa.
Fråga kan man alltid göra! Jag frågade om sprutan förra månaden också men fick ett nej då. Tror att läkaren vill att man testar några kurer med bara letrozolen först.