Ta steget till utredning
Vi har försökt i cirka 1,5 år utan resultat, från i februari i år har jag haft väldigt oregelbundna cykler och dåligt/inget utslag på äl-test så vi bestämde oss för att ta hjälp.
Jag tyckte det var väldigt jobbigt att söka hjälp för det här, det har varit väldigt mycket blandade känslor!! Men vi bokade en tid och fick papper hem att fylla i och ta med på inskrivningssamtalet vi hade med en barnmorska. Jättebra samtal dit vi tog med våra frågor, efter det kändes det mycket lugnare. Både jag och sambon lämnade urinprov och blodprov (stick i fingret iaf för mig). Sen fick sambon lämna spermaprov på ett annat sjukhus med labb och jag fick komma in och lämna blodprov på cd21-23. Sedan tog det ca 1 månad innan vi hade första träffen med läkaren. Då hade jag även en gynundersökning för att se att allt såg bra ut, inga cystor, kolla livmoder osv. Sen fick vi reda på provresultaten och en diskussion om hur vi ska gå vidare.
Jag visste inte hur allt skulle fungera när vi väl sökte hjälp, och jag var rätt osäker till en början. Men nu är jag jätte glad att vi tog hjälp!! Man har fått hoppet tillbaka lite granna. Jag har precis avslutat 10 dagar med Provera för att stimulera fram en blödning, och imorgon ska jag börja på en kul med Letrozol för att stimulera fram en ägglossning innan det är dags för nytt blodprov för min del.
Långt svar, men hoppas det var till någon hjälp