Ta steget till utredning
Hej! Hoppar in här också för att dela med mig!
Vi hade försökt i 10 månader innan jag ringde och bokade tid för utredning. Jag har alltid haft oregelbunden mens (60-70 dagar långa cykler) och har nånstans alltid haft på känn att nåt står lite galet till. Fick tid 3 v efter telefonsamtalet, då var både jag och sambon där och vi gick igenom vår hälsa, fyllde i papper och tog prover. Hon gjorde VUL som visade PCO äggstockar, detta var en enorm lättnad för mig. Det finns en förklaring och det finns behandlingar. Jag fick primolut nor utskrivet som ska framkalla mensen och min sambo fick lämna spermaprov veckan därpå. Nästa besök några veckor senare spolade dom mina äggledare som visade fri passage och gick igenom provsvaren från första besöket som visade att allt såg bra ut, min sambos spermier var toppen. Jag fick letrozol utskrivet och är nu inne på första kuren. Väntar med spänning på vad detta ska ge!
Våga söka hjälp, det är så värt det! Jag mår så mycket bättre nu, all ovisshet innan gjorde mig galen, att inte veta hur allt står till! Lycka till!!! <3